هاآرتص در گزارشي از اين واقعيت پرده برداشت که اکثر سوپرقهرمان ها خالقاني يهودي در پشت سر دارند که روياهاي آنها را تعبير مي کنند و اعتقادات آنها در قهرمانهايشان رسوخ کرده است.

گروه فرهنگي مشرق- در اواسط دهه 1930، همزمام با رکود بزرگ و ظهور آلمان نازي، "جري سيگل" و "جو شوستر " به فکر خلق شخصيت قهرمان افسانه اي با عضلاتي پيچيده و شنلي بلند و برافراشته افتادند که به جنگ با بدي ها و شيطان برخواسته بود.

شايد سوپرمن مانند خالق آن يک يهودي نباشد ولي برخي پژوهشگران، متخصصان و کارشناسان کتاب هاي مصور و خاخام هاي يهودي معتقدند که "کلارک کنت"- سوپرمن- به صورت دقيقي تحت تاثير ميراث و تفکرات خالق يهودي اش قرار گرفته است.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص به بهانه راه افتادن دو نمايشگاه در دانشگاه براون آمريکا که به صورت تخصصي به نقش يهوديان در ژانر کتاب هاي مصور[کارتون و کميک استريپ] مي پردازد گزارشي را درباره سوپرقهرمان ها و خالقان يهوديشان منتشر کرده، از نگاه نويسنده اين گزارش اگر چه هيچ يک از اين قهرمان ها قيافه اي يهودي ندارند اما خلق خو و اعتقادات خالقان خودشان را به ارث برده اند و اگر اندکي توجه شود مي توان کارتونيست هاي يهودي را پشت سر سوپرمن ها تشخيص داد.
گزارش هاآرتص در ادامه توضيحاتش درباره نمايشگاه دانشگاه براون اين نمايشگاه را با هدف بررسي نقش مهم و بنيادي يهوديان در توليد کارتون[شامل کاريکاتور، کميک استريپ و شخصيت هاي کارتوني] در دنياي غرب و خصوصا آمريکا بويژه نقش آنها در تاسيس مجله کاريکاتور "MAD mag" که يکي از نشريات مشهور کارتون در غرب است، معرفي مي کند و همچنين اين نمايشگاه قرار است تا به نقش کليدي يهوديان در طراحي شخصيت هايي مانند سوپر من ، اسپايدر من، هالک افسانه اي، بت من و کاپيتان آمريکا نيز بپردازد.
کارتونيست هايي که به خلق اين شخصيت ها دست مي زدند اغلب يهوديان مهاجر به آمريکا بودند، هاآرتص با اشاره به اينکته تاريخي اضافه مي کند که يهودي هاي مهاجر به آمريکا در کارتون هاي خود با دشمنان شان مي جنگيدند که در سال هاي ابتداي شخصيت هاي کميک استريپ و کارتوني هيتلر در راس اين دشمنان بود، به عبارت بهتر اين شخصيت ها آرزوهاي يهوديان را به نمايش مي گذاشتند. بر اساس آنچه اين روزنامه در گزارش خود آورده به نظر مي رسد که يکي ديگر از آرزوهاي يهوديان مهاجر به آمريکا تسلط و راهبري اين کشور بوده؛ آرزويي که در قالب تلاش هاي ستاره هاي خلق شده توسط آنها نشان داده مي شود وهاآرتص از آن با عنوان "تلاش براي بازگرداندن آمريکا به مسير اصلي خود" ياد مي کند.
هاآرتص از قول يک مورخ مي نويسد: "قهرمان ها بسيار نيرومند بودند با قدرت هايي استثنايي . اين قهرمان ها افرادي بيگانه بودند بعضي اوقات هم آدم فضايي . آنها تلاش مي کردند آمريکا را به مسير اصلي خود بازگردانند. چيزي که مفسران آن را با وضيت مهاجران در آن زمان مرتبط مي دانند."
اين روزنامه همچنين به نمونه اي واضح تر درباره "سوپرمن" اشاره مي کند که صراحتا بر يهودي بودن او تاکيد مي کند، اين روزنامه به گزارش "MAD" درباره سوپرمن اشاره مي کند و مي نويسد:" در اين نمايشگاه همچنين داستاني که در مجله "MAD" در سال 1994 به چاپ رسيده است وجود دارد که "سوپرمن" را به عنوان پسريهودي "هيمان" و "دوريس فيلدستين " از منطقه بروکليت در نيويورک معرفي مي کند.
لباس او داري ستاره داوود است و مادر او تولد نوزاد را با روياهاي خود که اورا در آينده دکتر مي بيند جشن مي گيرد."

همه اين قهرمان ها بخصوص آنهايي که با هيتلر مي جنگيدند موهايي بور داشتند، خصوصيتي که در کمتر يهودي ديده مي شد، دليل آن چيزي نبود جز اينکه خالقان يهودي اين سوپرقهرمان ها مي ترسيدند که مخاطب خود را محدود به يهودي ها کرده و اين قهرمان ها مختص آنها شود. آنها مي خواستند که قهرمان هايشان، قهرمان همه مردم باشد، اما اعتقاداتش و آنچه مي کند همان چيزي باشد که خالقانش مي خواهند.