به گزارش مشرق، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در پاسخ به این پرسش که وضعیت تامین قطعات هواپیما چگونه است، اظهار کرد: طبق روال سابق قطعات هواپیما تامین میشود و اتفاق جدیدی در این زمینه روی نداده است.
وی تصریح کرد: پس از توافق ژنو در برخی موارد شماری از شرکتهای هواپیماسازی همکاریهای مقطعی و موردی با شرکتهای داخلی شروع کردند مواردی انجام میشد اما عمدتا هنوز قطعات با روال شرایط تحریم به سختی تهیه میشود.
وی از انعکاس این موضوع به سازمان هواپیمایی کشوری بهعنوان متولی حملونقل هوایی برای پیگیری خبر داد.
حمید بعیدی نژاد عضو گروه مذاکره کننده هسته ای ایران در صفحه اینستاگرامش به تشریح 34 مورد از امتیازها و دستاوردهای برنامه اقدام مشترک ژنو که پس از چند دور مذاکره بین ایران و کشورهای 1+5 در 3 آذر سال 1392 در ژنو سوئیس کسب شد پرداخت.
موارد 30 و 31 که عینا در ادامه میآید از جمله دستاورها و امتیازات برنامه اقدام مشترک ژنو اعلام شده که بعیدینژاد از آنها نام برده است،
30-اجازه انتقال اسناد و مدارک مربوط به ایمنی هواپیماهای بوئینگ و ایرباس و نقشه های خاص هواپیمایی که برای تأیید ایمنی قطعات و پروازهای هواپیماهای ایران از اهمیت خاصی برخوردار هستند.
31_ پذیرش تعداد زیادی از موتورهای هواپیماهای بوئینگ و ایرباس زمینگیر شده در ایران برای تعمیرات اساسی در کارخانه های رسمی آنها در اروپا که واقعا برای صنعت هوایی کشور راهگشا بود و تعداد قابل توجهی از این هواپیماها توانستند به ناوگان هوایی کشور بپیوندند.
وی تصریح کرد: پس از توافق ژنو در برخی موارد شماری از شرکتهای هواپیماسازی همکاریهای مقطعی و موردی با شرکتهای داخلی شروع کردند مواردی انجام میشد اما عمدتا هنوز قطعات با روال شرایط تحریم به سختی تهیه میشود.
وی از انعکاس این موضوع به سازمان هواپیمایی کشوری بهعنوان متولی حملونقل هوایی برای پیگیری خبر داد.
حمید بعیدی نژاد عضو گروه مذاکره کننده هسته ای ایران در صفحه اینستاگرامش به تشریح 34 مورد از امتیازها و دستاوردهای برنامه اقدام مشترک ژنو که پس از چند دور مذاکره بین ایران و کشورهای 1+5 در 3 آذر سال 1392 در ژنو سوئیس کسب شد پرداخت.
موارد 30 و 31 که عینا در ادامه میآید از جمله دستاورها و امتیازات برنامه اقدام مشترک ژنو اعلام شده که بعیدینژاد از آنها نام برده است،
30-اجازه انتقال اسناد و مدارک مربوط به ایمنی هواپیماهای بوئینگ و ایرباس و نقشه های خاص هواپیمایی که برای تأیید ایمنی قطعات و پروازهای هواپیماهای ایران از اهمیت خاصی برخوردار هستند.
31_ پذیرش تعداد زیادی از موتورهای هواپیماهای بوئینگ و ایرباس زمینگیر شده در ایران برای تعمیرات اساسی در کارخانه های رسمی آنها در اروپا که واقعا برای صنعت هوایی کشور راهگشا بود و تعداد قابل توجهی از این هواپیماها توانستند به ناوگان هوایی کشور بپیوندند.