کد خبر 428651
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸

دارنده مدال طلای کشتی فرنگی جهان در سال 2011 قوی بودنش را ژنتیکی می‌داند.

به گزارش مشرق، سعید عبدولی در خصوص کسب عنوان نخست در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی در وزن 75 کیلوگرم اظهار داشت: آمادگی چندان خوبی نداشتم و بدنم چندان سرحال نبود اما به دلیل اینکه ژنتیکی قوی هستم و خدا کمک کرده و من را با بدنی قوی آفریده، توانستم با وجود ناآمادگی قهرمان شوم.

وی افزود: از امروز تلاشم را می‌کنم تا برای مسابقات جهانی آماده شوم و با کمک مربیان بتوانم در رقابت‌های امسال جدا از رفتن روی سکو سهمیه المپیک را به دست آورم تا در دومین المپیک زندگی‌ام بتوانم سکوی این مسابقات را نیز تجربه کنم.

فرنگی‌کار وزن 75 کیلوگرم کشورمان در خصوص کار دشوارش در مسابقات جهانی با وجود رقبای آماده‌، عنوان کرد: با لابازانوف چندان مشکلی ندارم و راه بردن روس‌ها را بلدم. در گذشته نیز به دلیل نا آمادگی برابر کیم کره‌ای شکست خوردم و حسن بابک نیز می‌دانست که من سرحال نیستم ولی با اصرار مربیان آن زمان به مسابقات رفتم و شکست خوردم. در جهانی امسال اما شرایط متفاوت است و با آمادگی به لاس‌وگاس خواهم رفت. من فن‌خور نیستم و اگر اذیتم نکنند قهرمان جهان هم می‌شوم.

عبدولی در ارتباط با امید نوروزی و حمید سوریان نیز گفت: سوریان و نوروزی برادران من هستند و به اعتقاد من جزو اعجوبه‌های کشتی محسوب می‌شوند، البته من نمی‌دانم که سوریان به چه دلیل در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی کشتی نگرفته ولی او کسی نیست که باخت بدهد و از هر لحاظ قوی‌تر از سایر رقباست. در همین وزن سوریان هستند کسانی که چندین بار راهی آسیایی شده‌اند اما یک مدال نیز نگرفته‌اند. سوریان با تجربه است و می‌تواند به تیم کشتی فرنگی کمک زیادی کند.

وی ادامه داد: امید کمی کم صبر است و باید بیشتر حوصله کند تا باز هم دوبنده تیم ملی را به دست آورد، البته او اکنون حریف قلدری مثل زیدوند دارد که آینده خوبی در انتظارش است ولی امید هم چیزی کم ندارد و می‌تواند باز هم بدرخشد.
منبع: تسنیم