کد خبر 429635
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

دادگاه جنائی قاهره امروز حکم خود در پرونده فرار از زندان و همکاری با گروه‌های خارجی را علیه مرسی و دیگر رهبران اخوان المسلمین صادر می‌کند.

به گزارش مشرق، دادگاه جنائی قاهره به ریاست قاضی «شعبان الشامی» روز سه شنبه (امروز) حکم خود در پرونده فرار از زندان در جریان انقلاب 25 ژانویه 2011 و جاسوسی برای سازمان‌های خارجی، افشای اسرار امنیت ملی و همکاری با گروه‌های افراطی در داخل و خارج از مصر به منظور آماده سازی برای عملیات تروریستی در خاک مصر را صادر می‌کند.

پایگاه خبری «الیوم السابع»، گزارش داد که «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر و تعداد زیادی از رهبران اخوان المسلمین در این پرونده متهم به همکاری با حماس و حزب الله لبنان و گروه‌های افراطی هستند.

پیشتر دادگاه ضمن صدور حکم اعدام برای 106 متهم این پرونده از جمله مرسی، احکام اعدام را برای تأیید به مفتی مصر ارجاع داده بود که دادگاه در جلسه پیشین خود صدور حکم را به امروز موکول کرده بود.

در صورت تأیید حکم اعدام از سوی مفتی متهمان می‌توانند به حکم صادر شده اعتراض کنند و در صورت قبول آن دادگاه تجدید نظر دستور به محاکمه مجدد خواهد داد.

محمد بدیع رهبر گروه اخوان، رشاد بیومى معاون رهبر گروه اخوان المسلمین، محمد سعد الکتاتنى، عصام العریان ، محمد البلتاجى، محیى حامد و صفوت حجازى از دیگر متهمان شاخص این پرونده هستند.

منبع: فارس