کد خبر 430765
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰

سامانه بی‌آرتی خط راه آهن – تجریش که به علت وجود تعداد زیاد اتوبوس های فرسوده، در هر ساعت از روز دچار ترافیک خطی بود ساماندهی شد اما ...

به گزارش مشرق، خط 7 بی‌آرتی به طول 17.5 کیلومتر ، دارای 27 ایستگاه است که از میدان راه‌آهن آغاز و با گذر از سه میدان منیریه ، ولیعصر ، ونک به پایانه تجریش منتهی می‌شود.
 
تا همین هفته قبل که وسایل حمل و نقل عمومی این خط در اختیار بخش خصوصی بود،‌مسافران سوار بر اتوبوس های فرسوده و فاقد سیستم گرمایشی و سرمایشی می‌شدند، البته تعداد 25 دستگاه از اتوبوس های خط راه آهن، میدان ولیعصر در سال گذشته نوسازی شده بود اما اشخاصی که قصد عزیمت به مقصد پارک وی و میدان تجریش را داشتند مجبور به گذران این راه در حداقل 2 ساعت بودند چرا که توقف بسیار اتوبوس‌ها در ایستگاه و بین ایستگاه‌، سبقت‌های شدید و دریافت نقدی کرایه موجب طولانی شدن مسیر بود که در نتیجه ، اعتراض مسافران به رانندگان و حتی مشاجره لفظی آن‌ها را در پی داشت.
 
*تعداد اندک اتوبوس های دوکابینه : معضلی دیگر!
 
 در حال حاضر، علاوه بر ورود 120 دستگاه اتوبوس دو کابینه توسط شهرداری تهران به خط 7 بی‌آرتی، 27 ایستگاه نیز مجهز به دستگاه کارت خوان شده است که با اعمال این تغییرات عمده، دیگر خبری از توقف اتوبوس هادر میان ایستگاه‌ها برای سوار کردن مسافر نیست و همچنین افراد در اتوبوس‌های مجهز به محل مورد نظر می‌رسند.
 
 در این رابطه یکی از مسافران خانم به خبرنگار ما می‌گوید: وجود کولر در خط 7 بی‌آرتی ، در این گرمای تابستان خودش نعمتی است.
اما با توجه به اینکه پرتردد ترین خط بی‌آر تی، خط 7 است و اتوبوس ها روزانه حدود 500 هزار نفر را جابجا می‌کنند، تعداد اندک اتوبوس‌های دوکابینه، شهروندان را کمی دچار تشویش کرده است، به طوری که هجوم زیاد مسافران به داخل اتوبوس و فقدان صندلی برای نشستن موجب شده تا افراد به سختی وارد و خارج شوند.
 
البته یکی از مسافران در اینباره می‌گوید: وقتی به موقع و دور از ترافیک خطی به محل کارم برسم، برایم بهتر است.
 
*اتوبوس های مسیر تجریش...
 
موضوع دیگری که شهروندان را دچار سردرگمی کرده تعداد بسیار کم اتوبوس‌های منتهی به پایانه تجریش است که منجر به معطلی مسافران در ایستگاه‌های اتوبوس شده که در این رابطه یکی از مسافران سالمند به خبرنگارما می‌گوید:حدود نیم ساعت است که در انتظار رسیدن اتوبوس تجریش در ایستگاه ایستاده‌ام و به علت کمبود صندلی در این مکان بسیار خسته شده‌ام حداقل برای رفاه حال سالمندان، ایستگاه‌ها را به صندلی مجهز شود.
 
جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی  باشگاه خبرنگاران در رابطه با ساماندهی خط 7 بی آر تی گفت: با توجه به اینکه خط 7 بی‌آرتی ، بیش‌ترین نارضایتی شهروندان را در برداشت، 120 اتوبوس دوکابینه به این سامانه وارد شد همچنین مشکل کمبود وسیله‌های حمل و نقل عمومی با ورود مجدد به این اتوبوس ها ساماندهی می شود.
اما باید گفت که کمبود تعداد اتوبوس های تندرو تا چند روز آینده حل می شود و خوب است اگر شهروندان عزیمت حداکثر یک ساعته خود از پایانه راه‌آهن به تجریش به دور از ترافیک در تقاطع‌ها را به فقدان تعداد اتوبوس‌ها و کمی ایستادن در این وسیله‌ها ببخشند.
مطمئنا رسیدن به موقع در محل بهتر از تنش بر صندلی اتوبوس های فرسوده و دیر رسیدن است.
 
 ناگفته نماند که اخلاق حکم می‌کند شهروندان صندلی اتوبوس‌ها را برای افراد سالمند و یا خانم‌های باردار خالی بگذارند تا سری دوم اتوبوس‌های دو کابینه وارد خط شوند.
 
امیدواریم در اینده‌ای نزدیک و با تکمیل تعداد اتوبوس‌ها دیگر با هجوم مسافران در اتوبوس‌ها مواجه نشویم و رفاه حال تمامی مسافران در ازای تحمل سختی‌ها محیا شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران