به گزارش مشرق، پیامرسانهای موبایلی از نیمه دوم سال گذشته شیب منفی در درآمد اپراتورهای موبایل کشور انداختند و نهایتا در ایام نوروز 94 پیامکهای ارسال در شبکه موبایل را ضربه فنی کردند.
همراه اولیها در نوروز امسال بیش از ١٠میلیارد و٧٠٠ میلیون و ایرانسلیها نیز هشت میلیارد و ٦٤٠ میلیون و ٨٣٦ هزار و ٨٥ پیامک رد و بدل کردند؛ در حالیکه سال گذشته (93) مشترکان ایرانسل ١٦میلیارد و همراهاول 11.5 میلیارد پیامک زده بودند.
پیامرسانها نه تنها گریبان اپراتورهای همراه کشور ما بلکه جلوی تنفس تمامی شرکتهای موبایلی دنیا را گرفتهاند اما تنها تفاوتمان در این است که اپراتورهای دیگر زودتر از ما به فکر چاره افتادند.
راهکار اغلب اپراتورها این است که پیامرسان مستقلی توسعه دهند تا علاوه بر امکان نظارت بر مشترکان، زمینه درآمدزایی نیز داشته باشند. این خلأ در راستای کار اپراتورهای ایران مشاهده میشود هرچند که مدتی است روی به این سمت آوردهاند اما با توجه به اطلاعرسانی ضعیف، استقبالی از برنامههای آنها نیست.
وایبر از جمله پیامرسانهای محبوب ایرانی است که شاید به دلیل اختلالاتی که برای آن ایجاد شد و عدهای این موضوع را به کاهش درآمد اپراتورها ربط دادند، این روزها دیگر مورد علاقه خیل عظیم طرفداران سابق نیست و مخاطبان آن به سمت شبکههای دیگری کشانده شدهاند.
دیدگاه آماری گویای این است که از ماههای پایانی سال گذشته میزان استفاده از پیامرسان تلگرام رشد قابل توجهی داشته و روزانه بر رنج مخاطبان ایرانی آن افزوده میشود.
محیط گرافیکی ساده با امکاناتی نظیر ارسال پیامهای متنی، صوتی و تصویری در کنار استیکرهای جذاب و قابل تولید توسط مخاطبان از جمله امکاناتی است که تلگرام را محبوب دل ایرانیها کرده و بیشترین میزان بازدید از سایت آن مختص آیپیهای ایران است.
ساختار امن و بستر ارتباطی رمزگذاری شده تلگرام کمی قابل اعتمادتر از دیگر پیامرسانهاست به گونهای که میشود اتاق مخفی را در لایه تماس برقرار و بعد از اتمام مکالمه از بین برد.
امکان خلق استیکر برای این پیامرسان از جمله امکاناتی به حساب میآید که اغلب مخاطبان به دنبال آن هستند و جالبتر اینکه همین امکان موجب اشتغالزایی در کشور شده است.
شاید بپرسید چگونه این امکان موجب اشتغالزایی شده است؟ در پاسخ باید گفت برخی افراد (توسعه دهندگان) بستههای استیکری آماده ای را خلق و در اپمارکتهای ایرانی اقدام به فروش آنها کردهاند.
برخی بستهها با توجه به نظر توسعه دهندگان به صورت رایگان در مارکتهای ایرانی عرضه شده اما برخی دارای قیمت هستند به این نحو که بیش از دانلود برنامه باید از حساب خود پولی را به مارکت مورد نظر بپردازید تا امکان دانلود را داشته باشید.
بالاترین نرخ بسته استیکری تلگرام در بزرگترین اپمارکت ایرانی چهار هزار و 720 تومان است و عنوان استیکرهای مختص ماه مبارک رمضان را دارد.
بستههای دیگری در کنار این یک نمونه وجود دارد که با توجه به میزان نصب شده (کاربرانی که آن اپلیکیشن را ردیافت و نصب کردهاند) و قیمت بسته مورد نظر، میتوان به میانگین فروش آن پی برد.
لذا بهتر به جای اشتغالزایی از واژه درآمدزایی استفاده کرد.
بیشترین فروش بسته استیکرهای تلگرام مربوط به برنامه تلگرام پلاس بوده که با توجه به میزان نصب چیزی حدود 94 میلیون و 400 هزار تومان تاکنون فروش داشته است.
نکته دیگر این است که میزان نصب شدهها براساس ضریب دقت (اعداد گرد شده) نمایش داده میشود و محاسباتی که انجام شده برای حداقل میزان نصب برنامهها (حدودا 30 هزار) بوده است.
نگاهی کلی به برنامههای استیکرساز تلگرام در کافه بازار نشان میدهد که این مارکت از محل فروش برنامههای مرتبط با این موضوع توانسته حداقل به 105 میلیون تومان (30 درصد سهم خود مارکت و 70 درصد سهم توسعه دهنده) دست یابد.
وقتی این برنامه با چنین استقبالی مواجه شده که میتواند تنها برای ایام ماه رمضان (برنامه استیکرهای مختص این ماه)، 94 میلیون تومان استیکر بفروشد، اپراتورها باید به فکر جذابسازی هر چه بیشتر خود باشند زیرا با محدودسازی و ایجاد اختلال برای برنامهها نمیتوان به جایی رسید و راههای جایزگین بسیار است.
همراه اولیها در نوروز امسال بیش از ١٠میلیارد و٧٠٠ میلیون و ایرانسلیها نیز هشت میلیارد و ٦٤٠ میلیون و ٨٣٦ هزار و ٨٥ پیامک رد و بدل کردند؛ در حالیکه سال گذشته (93) مشترکان ایرانسل ١٦میلیارد و همراهاول 11.5 میلیارد پیامک زده بودند.
پیامرسانها نه تنها گریبان اپراتورهای همراه کشور ما بلکه جلوی تنفس تمامی شرکتهای موبایلی دنیا را گرفتهاند اما تنها تفاوتمان در این است که اپراتورهای دیگر زودتر از ما به فکر چاره افتادند.
راهکار اغلب اپراتورها این است که پیامرسان مستقلی توسعه دهند تا علاوه بر امکان نظارت بر مشترکان، زمینه درآمدزایی نیز داشته باشند. این خلأ در راستای کار اپراتورهای ایران مشاهده میشود هرچند که مدتی است روی به این سمت آوردهاند اما با توجه به اطلاعرسانی ضعیف، استقبالی از برنامههای آنها نیست.
وایبر از جمله پیامرسانهای محبوب ایرانی است که شاید به دلیل اختلالاتی که برای آن ایجاد شد و عدهای این موضوع را به کاهش درآمد اپراتورها ربط دادند، این روزها دیگر مورد علاقه خیل عظیم طرفداران سابق نیست و مخاطبان آن به سمت شبکههای دیگری کشانده شدهاند.
دیدگاه آماری گویای این است که از ماههای پایانی سال گذشته میزان استفاده از پیامرسان تلگرام رشد قابل توجهی داشته و روزانه بر رنج مخاطبان ایرانی آن افزوده میشود.
محیط گرافیکی ساده با امکاناتی نظیر ارسال پیامهای متنی، صوتی و تصویری در کنار استیکرهای جذاب و قابل تولید توسط مخاطبان از جمله امکاناتی است که تلگرام را محبوب دل ایرانیها کرده و بیشترین میزان بازدید از سایت آن مختص آیپیهای ایران است.
ساختار امن و بستر ارتباطی رمزگذاری شده تلگرام کمی قابل اعتمادتر از دیگر پیامرسانهاست به گونهای که میشود اتاق مخفی را در لایه تماس برقرار و بعد از اتمام مکالمه از بین برد.
امکان خلق استیکر برای این پیامرسان از جمله امکاناتی به حساب میآید که اغلب مخاطبان به دنبال آن هستند و جالبتر اینکه همین امکان موجب اشتغالزایی در کشور شده است.
شاید بپرسید چگونه این امکان موجب اشتغالزایی شده است؟ در پاسخ باید گفت برخی افراد (توسعه دهندگان) بستههای استیکری آماده ای را خلق و در اپمارکتهای ایرانی اقدام به فروش آنها کردهاند.
برخی بستهها با توجه به نظر توسعه دهندگان به صورت رایگان در مارکتهای ایرانی عرضه شده اما برخی دارای قیمت هستند به این نحو که بیش از دانلود برنامه باید از حساب خود پولی را به مارکت مورد نظر بپردازید تا امکان دانلود را داشته باشید.
بالاترین نرخ بسته استیکری تلگرام در بزرگترین اپمارکت ایرانی چهار هزار و 720 تومان است و عنوان استیکرهای مختص ماه مبارک رمضان را دارد.
بستههای دیگری در کنار این یک نمونه وجود دارد که با توجه به میزان نصب شده (کاربرانی که آن اپلیکیشن را ردیافت و نصب کردهاند) و قیمت بسته مورد نظر، میتوان به میانگین فروش آن پی برد.
لذا بهتر به جای اشتغالزایی از واژه درآمدزایی استفاده کرد.
بیشترین فروش بسته استیکرهای تلگرام مربوط به برنامه تلگرام پلاس بوده که با توجه به میزان نصب چیزی حدود 94 میلیون و 400 هزار تومان تاکنون فروش داشته است.
نکته دیگر این است که میزان نصب شدهها براساس ضریب دقت (اعداد گرد شده) نمایش داده میشود و محاسباتی که انجام شده برای حداقل میزان نصب برنامهها (حدودا 30 هزار) بوده است.
نگاهی کلی به برنامههای استیکرساز تلگرام در کافه بازار نشان میدهد که این مارکت از محل فروش برنامههای مرتبط با این موضوع توانسته حداقل به 105 میلیون تومان (30 درصد سهم خود مارکت و 70 درصد سهم توسعه دهنده) دست یابد.
وقتی این برنامه با چنین استقبالی مواجه شده که میتواند تنها برای ایام ماه رمضان (برنامه استیکرهای مختص این ماه)، 94 میلیون تومان استیکر بفروشد، اپراتورها باید به فکر جذابسازی هر چه بیشتر خود باشند زیرا با محدودسازی و ایجاد اختلال برای برنامهها نمیتوان به جایی رسید و راههای جایزگین بسیار است.