کد خبر 432454
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵

صدها نفر از اتیوپیایی تباران ساکن در سرزمینهای اشغالی در اعتراض به تبعیض گسترده در این رژیم دست به تظاهرات اعتراض آمیز در شهر "تل آویو" زده اند.

گروه بین الملل مشرق- صدها نفر از اتیوپیایی تباران ساکن در سرزمینهای اشغالی در اعتراض به تبعیض گسترده اجتماعی - اقتصادی و وضعیت بد معیشتی در این رژیم دست به تظاهرات اعتراض آمیز در شهر "تل آویو" زده اند. در این تظاهرات که با دخالت پلیس و دستگیری گروهی از معترضین همراه بود، صدها تظاهرکننده با سر دادن شعارهایی به نژاد پرستی و نبود شغل و برخوردهای تبعیض آمیز در سرزمینهای اشغالی اعتراض کردند.



لازم به ذکر است که این دومین تظاهرات اعتراض آمیز اتیوپیایی تبارها بر علیه تبعیض نژادی و مشکلات معیشتی می باشد. کمتر از یک ماه پیش نیز صدها نفر از آنها در دو شهر قدس و تل آویو در اعتراض به ضر بو جرح یک سرباز اتیوپیایی شاغل در ارتش اسراییل از سوی پلیس این رژیم دست به تظاهرات زده و با پلیس درگیر شده بودند.



گفتنی است، یهودیان اتیوپی از سه دهه پیش مهاجرتشان را به اسرائیل آغاز کردند. آنها که از فقیرترین یهودیان جامعه اسرائیل به شمار می روند از نژاد پرستی، نبود فرصت های شغلی، فقر و آزار و اذیت پلیس شکایت دارند.