کد خبر 436957
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن بازدید از کارخانجات گروه مپنا خواستار امضای توافقنامه همکاری سایبری بین این سازمان و گروه مپنا شد.

به گزارش مشرق، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به همراهی تنی چند از معاونین این سازمان از کارخانجات گروه مپنا بازدید کرد.

در این دیدار که رئیس و مسئولین گروه مپنا حضور داشتند سردار جلالی گفت: یکی از حوزه‌های بسیار ارزشمندی که عملی بودن صحبت حضرت امام(ره) که فرمودند "ما می‌توانیم" را محقق، تولید و اجرا کردند، گروه مپنا است.

وی در ادامه اظهار داشت: از آنجایی که ما در موضوع پدافند غیرعامل یک سازمان حاکمیتی هستیم باید تهدیدات در حوزه های مختلف بر کشور را پیش‌بینی کرده و بنابر فرمایش مقام معظم رهبری اقدامات و رویکردهایی را دنبال، و اثر تهدید بر کشور را صفر کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: حرکت بعد، هدایت دستگاه‌های اجرایی کشور به سمتی است که بتوانیم کشور را مصون‌سازی کرده، اثر آسیب‌پذیری را کاهش دهیم.

سردار جلالی گفت: طی بازدیدی که از مپنا داشتیم نسبت به گذشته رشد بسیار خوبی داشته است؛ البته در بعضی از حوزه‌ها هنوز نیاز به تکمیل دارد؛ ولی به نظر می‌رسد که هم سرمایه‌گذاری خیلی خوبی انجام شده، و هم رشد بسیار خوبی داشته است.

وی تصریح کرد: سازمان پدافند غیر عامل و گروه مپنا می‌توانند در مواردی مکمل یکدیگر باشند؛ مثلا سازمان در حوزه صنعت سایبری تلاش کرده و یک کارکرد حاکمیتی در حمایت از محصولات داخلی ایجاد کند. همچنین دادن پروانه ایمنی و امنیت به محصولات داخلی، همچنین الزامات و کنترل در جهت عدم استفاده از محصولات خارجی در بخش‌هایی از حوزه‌های حیاتی و حساس و مهم کشور انجام گرفته است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: در مواردی که سطح خطر بالا می‌رود طبیعتا در محصولات، عیار بومی آن نیز باید رشد کند؛ ضمن اینکه باید بومی، و از نظر امنیت و پایداری در برابر تهدیدات نیز پاسخگو باشد؛ این کارکرد در چند بخش تقسیم می‌شود؛ بخش اول محصولات حوزه‌ی برق است، مثل ژنراتورها که علی‌القاعده بنا به اهمیت نیروگاه شامل بحث مربوط به عدم به‌کارگیری محصولات خارجی می‌شود. در مباحث سایبری، حمایت از صنعت سایبری و تولید محصولات بومی یکی از راهبردهای جدی سازمان بوده و چندین سال است که در حال پیگیری هستیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان محصولاتی را تولید کرده‌اند که تا مرحله‌ی آزمایشگاهی و دانشگاهی پیشرفت می‌کند، اما زمانی که می‌خواهد به مرحله‌ی صنعتی برسد، موضوع بازاریابی، صنعتی شدن، و تولید مکرر مطرح می‌شود که از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان خارج است.

وی ادامه داد: در صورت موافقت، محصولات را احصاء کنیم، چند محصول استراتژیک را برابر توافقنامه‌ای و طی یک لایه‌ی حمایتی، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کرده و به امضاء برسانیم، تا در این بخش نقش محوری و مادر در حوزه سایبری اجرا شود.
منبع: دفاع پرس