به گزارش مشرق، جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب افزود: گر چه نميتوان از مسائل و مشكلاتي كه تحريمهاي ناجوانمردانه براي توليدكنندگان و سازندگان داخلي به وجود آورده، چشمپوشي كرد اما محدوديتهاي ناشي از تحريمها باعث شده تا شركتهاي داخلي، بوميسازي را در دستور كار خود قرار دهند.
وی با اشاره به این که ايران در چند سال اخير توانسته گامهاي بلندی در زمينه طراحي و ساخت محصولات صنعتي بر دارد، اظهار کرد: در این ميان، صنعت مترو در راستاي بوميسازي اين صنعت ازجمله توليد واگن مترو، گامهاي مؤثری برداشته و در ساخت واگنهاي مترو با فناوري بالا به خودكفايي رسيدهايم و نياز به واردات واگن از ديگر كشورها به شدت كاهش یافته است.
تشکری هاشمی با بیان اين كه نياز آينده متروي تهران به سه هزار دستگاه واگن جديد مترو و آمادگي برخي كلانشهرها براي افتتاح يا تجهيز خطوط مترو، فرصت بسيار مناسبي براي صنعتگران داخلي است تا با تمام توان نياز بازار داخلي را تأمين كنند، تصریح كرد: در ساخت واگنهاي مترو با فنآوري بالا به خودكفايي ۶۰ درصدي رسيدهایم.
وی با اشاره به اين كه به طور ميانگين از ۶۰ درصد خروج ارز براي واردات واگن مترو به كشور جلوگيري شده، اظهار كرد: البته هدفمان دستيابي به ظرفيت صد در صدي است و اين در حالي است كه امروز در احداث ایستگاهها و ساخت تونلهای مترو با استفاده از توان متخصصان داخلي به خودكفایی کامل دست پیدا کردهایم.
تشكري هاشمي با بیان اين كه حمل و نقل شهري از مهمترين بخشهاي اقتصاد شهري محسوب می شود و توسعه آن تأثير فراواني بر متغيرهاي اقتصاد كلان همچون توليد و اشتغال بر جای میگذارد، تصریح كرد: براي رسيدن به استقلال صنعتي، در صنعت مترو بايد به توليدكنندگان داخلی كمك و از آنها حمایت كنيم.
معاون شهردار تهران در پایان با تأكيد بر اين كه در جريان ساخت هر خط مترو، هزاران شغل مستقيم و دهها هزار شغل غير مستقيم ايجاد ميشود، خاطرنشان كرد: صنعت مترو، فرصت بي بديلي در راستاي اشتغالزايي در كشور محسوب ميشود
وی با اشاره به این که ايران در چند سال اخير توانسته گامهاي بلندی در زمينه طراحي و ساخت محصولات صنعتي بر دارد، اظهار کرد: در این ميان، صنعت مترو در راستاي بوميسازي اين صنعت ازجمله توليد واگن مترو، گامهاي مؤثری برداشته و در ساخت واگنهاي مترو با فناوري بالا به خودكفايي رسيدهايم و نياز به واردات واگن از ديگر كشورها به شدت كاهش یافته است.
تشکری هاشمی با بیان اين كه نياز آينده متروي تهران به سه هزار دستگاه واگن جديد مترو و آمادگي برخي كلانشهرها براي افتتاح يا تجهيز خطوط مترو، فرصت بسيار مناسبي براي صنعتگران داخلي است تا با تمام توان نياز بازار داخلي را تأمين كنند، تصریح كرد: در ساخت واگنهاي مترو با فنآوري بالا به خودكفايي ۶۰ درصدي رسيدهایم.
وی با اشاره به اين كه به طور ميانگين از ۶۰ درصد خروج ارز براي واردات واگن مترو به كشور جلوگيري شده، اظهار كرد: البته هدفمان دستيابي به ظرفيت صد در صدي است و اين در حالي است كه امروز در احداث ایستگاهها و ساخت تونلهای مترو با استفاده از توان متخصصان داخلي به خودكفایی کامل دست پیدا کردهایم.
تشكري هاشمي با بیان اين كه حمل و نقل شهري از مهمترين بخشهاي اقتصاد شهري محسوب می شود و توسعه آن تأثير فراواني بر متغيرهاي اقتصاد كلان همچون توليد و اشتغال بر جای میگذارد، تصریح كرد: براي رسيدن به استقلال صنعتي، در صنعت مترو بايد به توليدكنندگان داخلی كمك و از آنها حمایت كنيم.
معاون شهردار تهران در پایان با تأكيد بر اين كه در جريان ساخت هر خط مترو، هزاران شغل مستقيم و دهها هزار شغل غير مستقيم ايجاد ميشود، خاطرنشان كرد: صنعت مترو، فرصت بي بديلي در راستاي اشتغالزايي در كشور محسوب ميشود