وی ادامه داد: عملکرد نه چندان مثبت هواپیماهایی مانند توپولف و سابقهی ثبت چند سقوط دردناک باعث شده است هواپیماهای روسی در آینده ناوگان ایران هیچ نقشی نداشته باشند.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی دربارهی آخرین خبرها از مذاکرات ایرلاینها برای خرید هواپیماهای جدید اظهار کرد: قطعا با توجه به بحث لغو تحریمها ایرلاینهای ایرانی تلاش خود را برای مذاکرات با شرکتهای هواپیماسازی دست اول جهان آغاز کردهاند و امید این وجود دارد که در آینده نزدیک تعداد قابل توجهی هواپیمای جدید به آسمان ایران اضافه شود.
اسعدی سامانی اضافه کرد: البته این موضوع منوط به رسیدن منابع اعتباری لازم خواهد بود که امیدواریم این مساله با افزایش سرمایهگذاری بخش خصوصی و البته حمایتهای دولتی چه از طریق تسهیلات بانکی و چه منابع صندوق توسعه ملی تامین شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا هواپیماهای فعال در ایران میتوانند بین غولهای هواپیماسازی جهان حق انتخاب داشته باشند، اظهار کرد: قطعا همینطور است و در شرایطی که ایرلاینهای ما فضای بیشتری برای فعالیت و بازاریابی دارند میتوانند با توجه به نیاز و البته ساختار ناوگان خود به خرید هواپیماهای جدید بپردازند.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی دربارهی توان انتخاب بین ایرباس و بوئینگ نیز گفت: قطعا ما بر مبنای شرایطی که از ناوگان خود سراغ داریم بین این شرکتهای هواپیماساز انتخاب خواهیم کرد، هرچند مقدمات این موضوع نیز پیگیری شده اما به دلیل اینکه امکان این وجود دارد که برای آنها خاصیت تبلیغی به وجود آید فعلا نمیتوان به شکل ریز، اطلاعات مربوط به این مذاکرات را افشاء کرد.