کد خبر 451081
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷

شیخ احمد الفهد الصباح که از طیف محافظه‌کار به شمار می‌رود، بی‌رقیب بر تخت ریاست شورای المپیک آسیا ماندگار شد.

به گزارش مشرق، روز گذشته از سوی کمیته بین‌المللی المپیک اعلام شد که شیخ کویتی احمد فهد الصباح که هم‌اکنون 53 سال دارد، تا سال 2019 به عنوان رئیس شورای المپیک قاره آسیا خواهد ماند. او در انتخاباتی در این جایگاه ماندگار شد که هیچ رقیبی نداشت؛ هر چند که اگر رقیب هم می‌داشت، باز خود او به این سمت برگزیده می‌شد.

با این ترتیب الصباح تا سال 2019، 27 سال خواهد بود که این سمت را دارد و به این ترتیب است که او را پدر مجامع المپیکی آسیا می‌نامند.

الصباح که می‌خواهد در ماه آینده در عشق‌آباد برنامه‌های خود برای چهار سال پیش رو را اعلام کند، چند هفته پیش در پاسخ خبرنگاران در رابطه با برنامه‌هایش برای مدیریت آینده المپیک آسیا گفت که "فعلا برنامه‌ای ندارد".

الصباح که فرزند نهم امیر سابق کویت است، از سی سال پیش تا کنون سمت‌های متعدد و متکثری در کویت، خاورمیانه و آسیا و حتی جهان داشته است.

او را که قبلا وزیر کشور کویت هم بود، متهم می‌کنند که از دست‌‌های پنهان خود کمک رسانده تا توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک شود؛ برخی رسانه‌ها از جمله خبرگزاری صدای آلمان در ماه‌های پیش او را در دسته محافظه‌کارانی خواند که خواهان ماندن طیف بلاتر در راس فیفا هستند قرار داد.
منبع: فارس