کد خبر 451291
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۷

رئیس فدراسیون ووشو گفت: ووشوی ایران با کسب 27 مدال در مسابقات قهرمانی آسیا، رکورد جدیدی را از خود برجای گذاشت و نقش دختران در این موفقیت پررنگ و غیرقابل انکار است.

به گزارش مشرق، مهدی علی نژاد پس از نایب قهرمانی ووشوکاران جوان در هشتمین دوره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا، اظهار داشت: مسابقات سخت و فشرده‌ای که از سطح فنی خوبی برخوردار بود را پشت سرگذاشتیم و بسیار خوشحالم که توانستیم ضمن تکرار مقام نایب قهرمانی در بخش ساندا با کسب 27 مدال رکورد جدیدی را به جای بگذاریم.
وی افزود: در دوره گذشته که به میزبانی فیلیپین برگزار شد تیم ایران به 16 مدال رسید که موفق شدیم امسال 11 مدال بیشتر کسب کنیم. این موفقیت ثمره 4 ماه کار تیمی در مجموعه فدراسیون ووشو بود.
علی‌نژاد در مورد عملکرد مناسب دختران ووشوی ایران، گفت: از 8 سال قبل نگاه ما به دختران و پسران در یک سطح بود و همانطور که همه شاهد بودند از 6 مدال طلای ایران در مسابقات فوق 3 طلا توسط دختران کسب شد.
وی در خصوص اینکه موفقیت تالوکاران می‌تواند خلاء‌ موجود در رده سنی بزرگسالان را پر کند، افزود:‌ شرایط هر رده سنی با هم تفاوت دارد، اما امید زیادی داریم که این نفرات بتوانند با افزایش تجارب خود در رده سنی بزرگسالان نیز موفق باشند.
رئیس فدراسیون ووشو در خصوص عملکرد سانداکاران عنوان کرد:‌ در مجموع تلاش آنان خوب بود، اما باید بگویم که در وزن 52 کیلوگرم دختران و همچنین 52 کیلوگرم پسران می توانستیم نتایج بهتری کسب کنیم.
منبع: فارس