کد خبر 456032
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۳

اگر فردی امروز بخواهد کامیون نو بخرد باید 400 تا 500 میلیون تومان هزینه کند.

به گزارش مشرق، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مهمترین چالشی که در حال حاضر در صنعت حمل و نقل وجود دارد غیر واقعی بودن قیمت سوخت است، گفت: پایین بودن قیمت سوخت باعث شده که عملا انگیزه ای برای نوسازی ناوگان در مردم وجود نداشته باشد متاسفانه ما نه برای آلودگی زیست محیطی از کسی جریمه ای می‌گیریم و نه قیمت سوخت قیمت واقعی است که کسی به طور طبیعی راغب باشد که بخواهد ناوگان خود را به موقع بازسازی کند.

داود کشاورزیان افزود: ضمن آنکه همین پایین بودن قیمت سوخت باعث شده است که قیمت خودرو یا سهم ناوگان در قیمت تمام شده حمل و نقل خیلی زیاد باشد یعنی اگر فردی امروز بخواهد کامیون نو بخرد باید 400 تا 500 میلیون تومان هزینه کند.

وی ادامه داد: همچنین اگر فرد یک کامیون نو را از فرد دیگری اجاره کند ممکن است در ماه 12 تا 13 میلیون تومان درآمد داشته باشد حال آنکه باید 8 تا 9 میلیون تومان آن را بابت اجاره یا قسط خرید یک ناوگان پرداخت کند با 2 تا 3 میلیون تومان باقی مانده قطعا نمی تواند هزینه سوخت، دستمزد راننده، تعمیرات، بیمه و خرید قطعات لازم را تأمین کند

وی اظهار کرد: اگر سوخت واقعی شود درآمد متناسب با آن افزایش پیدا می‌کند و می تواند به جای 12 تا 13 میلیون تومان، ماهانه 20 میلیون تومان درآمد به دست آورد بعد 8 تا 9 میلیون اجاره یا پرداخت قسط را بهتر می‌تواند بپردازد.

منبع:میزان