کد خبر 456275
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲

حضور دو چهره جوان در وزن 97 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد، کادر فنی این تیم را برای انتخاب نفر نهایی جهت شرکت در مسابقات جهانی با چالش مواجه کرده است.

به گزارش مشرق، مسئولان فدراسیون کشتی و در راس آنها رسول خادم پس از روی کار آمدن در این فدراسیون بارها بر لزوم قانون گرایی و توجه به رعایت قانون در همه زمینه‌ها از جمله انتخاب نفرات نهایی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی تاکید کرده‌اند.

بر همین اساس در سال جاری نیز رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای معرفی ملی‌پوشان ایران در مسابقات جهانی 2015 که قرار است شهریور ماه در لاس وگاس آمریکا برگزار شود با حضور تمامی نفرات مطرح کشتی ایران به غیر از حمید سوریان در شهر مشهد مقدس با شور و حال خاصی برگزار شد و فدراسیون کشتی اعلام کرد همه باید از فیلتر انتخابی عبور کرده تا نفرات برتر اوزان مختلف راهی ینگه دنیا شوند.

اما در فاصله سه هفته تا مسابقات جهانی، کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد با چالش مواجه شده چرا که پس از مصدومیت رضا یزدانی و محرز شدن غیبت او در مسابقات جهانی، دو چهره جوان مد نظر کادر فنی برای حضور در مسابقات جهانی قرار گرفته‌اند؛ یکی عباس طحان که موفق شد در رقابت های انتخابی پس از رضا یزدانی به عنوان دوم برسد و دیگری محمد حسین محمدیان که در مسابقات انتخابی با ارائه یک نمایش ضعیف و عجیب، با باخت در همان دور اول از این رقابت‌ها کنار رفت.

اما در ادامه فدراسیون کشتی اعلام کرد در برخی اوزان به این دلیل که کادر فنی تیم های ملی به جمع بندی نهایی نرسیده است باید کشتی‌گیران به تورنمنت خارجی اعزام شوند تا در نهایت با بررسی نحوه عملکرد آن‌ها نسبت به انتخاب نفر نهایی اقدام شود.

محمد حسین محمدیان به تورنمنت سرکسیان ارمنستان رفت و با شکست حریفان خود به مدال طلا رسید. یک هفته پس از آن نیز طحان به همراه محمدیان به تورنمنت زیلکوفسکی لهستان اعزام شدند که در این تورنمنت که به مراتب از سطح بالاتری نسبت به جام سرکسیان برخوردار بود، عباس طحان به مدال طلا رسید اما محمدیان سوم شد.

حال کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد تصمیم گرفته هر دوی این کشتی‌گیران را به مسابقات جهانی اعزام کند تا شاید حداقل با اینکار فردی که انتخاب نمی‌شود نیز تجربه سفر به ینگه دنیا را تجربه کند و کمتر معترض شود.

در اینکه چهره‌ای مانند محمد حسین محمدیان فرزند عسگری محمدیان دارنده سه مدال جهان و المپیک و عضو شورای فنی کشتی آزاد چهره‌ای جوان و با آتیه است و مطمئنا حرف‌های زیادی برای گفتن در آینده خواهد داشت هیچ شکی نیست اما به نظر می‌رسد در غیاب رضا یزدانی، اینبار حق حضور در مسابقات جهانی با عباس طحان است هر چند که این کشتی گیر از سال 2010 سابقه حضور در تیم ملی بزرگسالان را دارد.

اگر قرار است به فرآیند انتخاب تیم ملی بیشتر احترام گذاشته شود و قانون بر مصلحت اندیشی چیره گردد، این حق عباس طحان با انگیزه است که عازم مسابقات جهانی شود. او امسال از آزمونهای کادر و شورای فنی سربلند بیرون آمده و نایب قهرمانی در مسابقات انتخابی و قهرمانی در جام زیلکوفسکی جای بحثی در انتخاب جانشین رضا یزدانی نمی گذارد.

در این که محمد حسین محمدیان در آینده می‌تواند به یکی از چهره های شاخص کشتی ایران در 97 کیلوگرم تبدیل شود شکی نیست اما به نظر می‌رسد حق طحان بیشتر از او برای حضور در مسابقات جهانی لاس‌وگاس باشد. باید دید شورای فنی کشتی آزاد از این چالش و آزمون چگونه عبور می‌کند.

منبع: ایسنا