کد خبر 459501
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳

با گذشت بیش از دو ماه از آغاز عملیات نیروهای ارتش، پلیس و بسیج مردمی عراق برای پاکسازی شهر بیجی و مناطق حاشیه آن از حضور تروریستهای داعش نبردها میان دو طرف همچنان ادامه دارد.

گروه بین الملل مشرق- با گذشت بیش از دو ماه از آغاز عملیات نیروهای ارتش، پلیس و بسیج مردمی عراق برای پاکسازی شهر بیجی و مناطق حاشیه آن از حضور تروریستهای داعش نبردها میان دو طرف همچنان ادامه دارد. کانون نبردها میان دو طرف طی روزهای اخیر در دو منطقه "تل آلبوجراد" و "حی الصینی" در حاشیه غربی بیجی قرار داشته که طی آن رزمندگان حشدالشعبی موفق به پاکسازی تل آلبوجراد شده اند.


در مقابل نیروهای داعش که ترکیبی از برخی از بومیان منطقه (دارای گرایشات تکفیری - بعثی) و تروریستهای خارجی هستند، با اعزام پی در پی عوامل انتحاری در تلاش برای جلوگیری از پیشروی های بیشتر نیروهای ارتش و حشدالشعبی هستند که تا کنون علی رغم فشارهای فراوان و اعزام دهها عامل انتحاری موفق نشده اند.


تصاویر منتشره در این گزارش، سیر درگیریهای امروز میان دو طرف را نشان می دهد. بخشی از این تصاویر از سوی داعش و بخش دوم از سوی واحد اطلاع رسانی تشکیلات حشدالشعبی (بسیج مردمی) عراق منتشر شده است.