به گزارش مشرق، علی علیلو رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو که این روزها در صف اول انتقاد از خودروسازان قرار دارد و چهبسا افشاگریهایش درباره برخی مدیریتهای غلط صنعت خودرو افکار عمومی را آگاهتر کرده است، با اعلام "ما مخالف کمپینهایی بهشکل کنونی از جمله کمپین «خرید خودرو صفر ممنوع» هستیم" اظهار داشت: در این کمپین ما دو نوع حضور و ادبیات را مشاهده میکنیم، نخست آنکه وقتی مردم اقدامات مجلس و سایر دستگاهها را برای توسعه صنعت خودرو میبینند اما از آن طرف با بیتوجهی خودروسازان روبهرو میشوند، در قالب این کمپینها اعتراض خود را به عملکرد شرکتهای خودروساز اعلام میکنند.
وی با بیان اینکه این روزها شرکتهای خودروساز با خودشیفتگی محصولات خود را در بازار به فروش میرسانند، افزود: بهاعتقاد بنده این اعتراض مردم فقط در حد تذکر خوب است نه آسیب به تولید ملی کشور. اما از آن طرف مافیای واردات خودرو از تشنج بازار و اعتراض مردم به کیفیت خودروها سوء استفاده کرده و بهدنبال منافع شخصی خود هستند.
وی تصریح کرد: یکی از اهداف این کمپین نخریدن خودرو تا ارزانی آن است در حالی که بهاعتقاد بنده وجود این گونه کمپینها باید کوتاهمدت بوده، چون دائمی بودن آنها هیچ تأثیری بر قیمت خودرو نخواهد داشت.
علیلو با ابراز اینکه مردم در قالب این کمپین به خودروسازان اعلام کردند "ما متوجه کیفیت نامناسب خودروها هستیم و اگر نخواهیم این محصولات را بخریم شما بازار خود را از دست خواهید داد" افزود: این گونه کمپینها در همه جای دنیا فقط در حد یک هفته و آن هم بهصورت تذکر از جانب مردم انجام میشود. این اتفاقات موضوع جدیدی نیست زیرا در سایر کشورها هم تجمعهای مسالمت آمیزی بهمدت دو یا سه روز برگزار و مردم پیامهای خود را به دولتمردان خود اعلام میکنند.
رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی اضافه کرد: بلندمدت شدن کمپین "خرید خودرو صفر ممنوع" نشان میدهد دستهای پشتپردهای در این موضوع وجود دارد که بهدنبال منافع شخصی خود هستند.
وی آتشبیار معرکه کمپین "خرید خودرو صفر ممنوع" را واردکنندگان بهویژه واردکنندگان خودروهای چینی عنوان کرد و گفت: آنها بهدلیل رکود بازار با کمبود تقاضا روبهرو شدهاند که با این گونه اقدامات در صدد فروش محصولات خود در سطح بازار هستند.
رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی، اضافه کرد: مردم باید مراقب این گونه سوء استفادهها باشند. البته مسئولان کشور و نمایندههای مجلس هم اگر مصاحبه و یا تحقیق و تفحصی انجام میدهند فقط بهخاطر اصلاح روشهای غلط مدیریتی و تقویت صنعت داخلی است.
علیلو با اشاره به اینکه شأن نظام جمهوری اسلامی مدیریت این گونه صنعت خودرو نیست، گفت: بهدنبال اصلاح و تقویت صنعت خودروی کشور هستیم.
البته وی این تحلیل را هم تأیید کرد که تشکیل این کمپینها تأثیر چندانی در تغییر قیمت خودرو نخواهد داشت زیرا در نهایت خریداران بعد از وقفه چندماهه بنا به نیازهای خود مجبور به خرید خودرو میشوند و حتی میتوان پیشبینی کرد بعد از رکود چندماهه، بازار با انبوه تقاضای انباشته مواجه شده و در نهایت قیمتهای بازار روند افزایشی را تجربه کند.
وی با بیان اینکه این روزها شرکتهای خودروساز با خودشیفتگی محصولات خود را در بازار به فروش میرسانند، افزود: بهاعتقاد بنده این اعتراض مردم فقط در حد تذکر خوب است نه آسیب به تولید ملی کشور. اما از آن طرف مافیای واردات خودرو از تشنج بازار و اعتراض مردم به کیفیت خودروها سوء استفاده کرده و بهدنبال منافع شخصی خود هستند.
وی تصریح کرد: یکی از اهداف این کمپین نخریدن خودرو تا ارزانی آن است در حالی که بهاعتقاد بنده وجود این گونه کمپینها باید کوتاهمدت بوده، چون دائمی بودن آنها هیچ تأثیری بر قیمت خودرو نخواهد داشت.
علیلو با ابراز اینکه مردم در قالب این کمپین به خودروسازان اعلام کردند "ما متوجه کیفیت نامناسب خودروها هستیم و اگر نخواهیم این محصولات را بخریم شما بازار خود را از دست خواهید داد" افزود: این گونه کمپینها در همه جای دنیا فقط در حد یک هفته و آن هم بهصورت تذکر از جانب مردم انجام میشود. این اتفاقات موضوع جدیدی نیست زیرا در سایر کشورها هم تجمعهای مسالمت آمیزی بهمدت دو یا سه روز برگزار و مردم پیامهای خود را به دولتمردان خود اعلام میکنند.
رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی اضافه کرد: بلندمدت شدن کمپین "خرید خودرو صفر ممنوع" نشان میدهد دستهای پشتپردهای در این موضوع وجود دارد که بهدنبال منافع شخصی خود هستند.
وی آتشبیار معرکه کمپین "خرید خودرو صفر ممنوع" را واردکنندگان بهویژه واردکنندگان خودروهای چینی عنوان کرد و گفت: آنها بهدلیل رکود بازار با کمبود تقاضا روبهرو شدهاند که با این گونه اقدامات در صدد فروش محصولات خود در سطح بازار هستند.
رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی، اضافه کرد: مردم باید مراقب این گونه سوء استفادهها باشند. البته مسئولان کشور و نمایندههای مجلس هم اگر مصاحبه و یا تحقیق و تفحصی انجام میدهند فقط بهخاطر اصلاح روشهای غلط مدیریتی و تقویت صنعت داخلی است.
علیلو با اشاره به اینکه شأن نظام جمهوری اسلامی مدیریت این گونه صنعت خودرو نیست، گفت: بهدنبال اصلاح و تقویت صنعت خودروی کشور هستیم.
البته وی این تحلیل را هم تأیید کرد که تشکیل این کمپینها تأثیر چندانی در تغییر قیمت خودرو نخواهد داشت زیرا در نهایت خریداران بعد از وقفه چندماهه بنا به نیازهای خود مجبور به خرید خودرو میشوند و حتی میتوان پیشبینی کرد بعد از رکود چندماهه، بازار با انبوه تقاضای انباشته مواجه شده و در نهایت قیمتهای بازار روند افزایشی را تجربه کند.