کد خبر 467995
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹

رئیس کمیته فوتسال گفت: قصد داشتم علی صانعی را به عنوان سرمربی انتخاب کنم اما روحیه او به علت اتفاقاتی که در زمان حضورش روی نیمکت تیم ملی افتاده بود خوب نبود.

به گزارش مشرق، سیدرضا افتخاری در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال پس از 9 ماه و برنامه‌های ملی پوشان صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانیم:

روز دوشنبه اعلام کردید که ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی نیست؛ چه اتفاقی افتاد که او به عنوان سرمربی معرفی شد؟!


من روی علی صانعی خیلی فکر کردم و قصد داشتم که او را به عنوان سرمربی انتخاب کنم اما دیدم پس از اتفاقاتی که برای او در دوره حضورش روی نیمکت تیم ملی به وجود آمده بود روحیه‌اش را از دست داده است اما ما سعی کردیم با عنوانی این فرصت را به او بدهیم تا بتواند به جایگاه اصلی خود بازگردد. صانعی از مربیانی بود که در روزهای پایانی به جمع‌بندی رسیدیم تا او به کادر فنی تیم ملی اضافه شود. به هر حال او تجربه حضور در مسابقات بین‌المللی را دارد و با مربیان هم ارتباط خوبی دارد که این موضوع می‌تواند به تیم ملی کمک کند و باعث بازگشت روحیه او هم شود.

با این شرایط شخص اول کادر فنی چه کسی است؟

همه اعضای کادر فنی در کنار یکدیگر کار می‌کنند و وظایف همگی مشخص است. علی صانعی به عنوان مدیرفنی کارهای مدیریتی را انجام می‌دهد و باید طرح‌های او اجرا شود در واقع ناظم‌الشریعه مجری است. خوشبختانه تفاهم کاری بین همه آنها وجود دارد ما کادری را انتخاب کردیم که همه اعضای آنها بدون حاشیه و کار بلد هستند.

کار کادر فنی تیم ملی از چه زمانی آغاز می‌شود؟

14 مهر ماه اولین اردوی تیم ملی خواهد بود که پس از آن برای بازی با روسیه و ایتالیا آماده خواهند شد هم اکنون رقابت‌های لیگ برتر فشرده برگزار می‌شود و نمی‌توان اردویی داشت. این را باید بگویم ما گزینه‌های دیگری داشتیم اما یکی از شرایط سرمربی تیم ملی این بود که نباید در باشگاهی فعالیت می‌کرد.

فکر نمی‌کنید فرصت کمی تا رقابت‌های جام ملت‌های آسیا داریم؟

خیر فرصت کم نیست تا بهمن ‌ماه وقت زیاد است در آخرین جلسه‌ای که با خسوس صحبت می‌کردم او می‌گفت در تمام دنیا آمادگی یک تیم از 20 روز تا یک ماه است که شبانه‌روز باید تمرین کند ما هم این موضوع را در تمرین تیم ملی پیش‌بینی کرده‌ایم.

قرارداد اعضای کادر فنی جدید تیم ملی تا چه زمانی است؟

تا زمانی که تیم نتیجه بگیرد و خوب کار کند هر موقع تیم عملکرد ضعیفی داشت و دیدیم که نمی‌تواند از پس آن بربیاید کارمان را ادامه نمی‌دهیم البته من مطمئنم که این گروه کار خود را به خوبی بلد است.

یعنی در جام ملت‌ها با این کادر فنی در مسابقات حاضر می‌شویم؟


بله امیدواریم که بتوانیم نتایج خوبی هم کسب کنیم.

حضور علی صانعی به عنوان مدیر فنی و همچنین فعالیت او در کمیته فنی با یکدیگر منافات ندارد؟

خیر کمیته فنی اعضای دیگر هم دارد که می‌توانند کارهای این کمیته را انجام بدهند وقت زیادی هم این کمیته صرف نمی‌کند.

گویا قرار است ناظم الشریعه و کادر فنی در نشست مطبوعاتی حاضر شوند زمان این کنفرانس مشخص است؟

هنوز این موضوع مشخص نشده است باید با روابط عمومی فدراسیون فوتبال هماهنگ شود فعلا که ناظم‌الشریعه در شیراز است و باید ببینیم چه زمانی به تهران خواهد آمد.

وضعیت سرمربی تیم امید چه می‌شود؟

باید بررسی کنیم تا سرمربی این تیم را هم مشخص کنیم.

احتمال دارد 9 ماه دیگر طول بکشد؟!

خیر دیگر برای تیم امید این حساسیت‌ها وجود ندارد هرچند که برای تیم ملی هم با مشکلات زیادی روبرو شدیم واقعاً‌ انتخاب سرمربی دشوار بود و من یک ماه فکرم را درگیر این موضوع کرده بودم می خواستیم کسانی را بیاوریم که هم بدون حاشیه و هم واجد شرایط حضور روی نیمکت تیم ملی باشند. نمی‌خواستیم کسی را بیاوریم که در آینده با مشکل روبرو شویم.
منبع: فارس