ادینهو در 90دقیقه اول تجربه‌اش با السیلیه شریک شکست 4 بر صفر مقابل الریان بود تا شاید از حالا خودش را برای بازگشت مجدد به فوتبال ایران- حتی در نیم‌فصل پیش‌رو- آماده کند.

گروه ورزشی مشرق - چرخ لیگ ستارگان قطر برای نخستین‌بار چرخید تا السیلیه تیم جدید لوسیانو ادینهوی برزیلی با قبول شکست 4 بر صفر مقابل الریان به ته جدول رقابت‌ها بچسبد.

آقای گل لیگ‌برتر ایران در فصل گذشته 90دقیقه تمام برابر مدافعان تیم دانیل نوساتی اروگوئه‌ای تلاش کرد اما راه به جایی نبرد.

شماره10 جدید السیلیه در 27دقیقه پایانی دیدار هم با توجه به اخراج گریگور رومانیایی مجبور شد بیشتر در فاز دفاعی به تیمش کمک کند. هرچند که نتیجه نهایی چهارتایی شدن السیلیه بود و ناکامی لوسیانو در گلزنی.

* تجربه الشارجه

لوسیانو مهاجم 20گله تراکتورسازی در لیگ‌ چهاردهم پیش از این هم سابقه حضور در فوتبال کشورهای حوزه خلیج‌فارس را داشته است.

ادینهو در لیگ دهم 22گل برای مس زد تا بعد از رضا نوروزی 24گله از فولاد، دومین مهاجم برتر سطح نخست فوتبال ایران باشد. ادر لوسیانو پس از آن بود که به واسطه درخشش خود راهی الشارجه امارات شد.

ادینهو در فصل2012-2011 فوتبال امارات طی 20بازی و 1645دقیقه تلاش، 10گل برای الشارجه به ثمر رساند. لوسیانو به این ترتیب هفتمین گلزن برتر امارات لقب گرفت با این حال در پایان آن فصل دوباره به ایران و تیم مس کرمان بازگشت.

* ادینهو برمی‌گردد؟

لوسیانو در پایان لیگ چهاردهم با تراکتورسازان تبریزی نایب‌قهرمان شد و البته 20گل زد تا عنوان آقای گل رقابت‌ها را از آن خود کند.

به این ترتیب زمینه نگارش داستان حضور ادینهو در فوتبال متمول آن‌سوی آب‌ها دوباره فراهم شد.

لوسیانو این‌بار با قراردادی قابل‌توجه راهی السیلیه شد.

با این حال به نظر می‌رسد آقای گل فصل قبل فوتبال ایران در تیم جدیدش کار مشکلی داشته باشد.

ادینهو در 90دقیقه اول تجربه‌اش با السیلیه شریک شکست 4 بر صفر مقابل الریان بود تا شاید از حالا خودش را برای بازگشت مجدد به فوتبال ایران- حتی در نیم‌فصل پیش‌رو- آماده کند.

* دو سر باخت

داستان عدم موفقیت السیلیه و ادینهو در 90دقیقه ابتدایی همکاری‌شان وقتی پررنگ‌تر به چشم می‌آید که بدانیم داستان دراماتیک جدایی لوسیانو از تراکتورسازی به سود هیچ‌کدام از طرفین نبوده است.

تراکتورسازی بدون ادینهو طی شش بازی خود در لیگ جدید فقط چهار گل زده در حالی که در هفته دوم بازی‌ها سه گل به گسترش زده و هفته سوم لیگ یک گل به راه‌آهن.

اینکه تبریزی‌ها در هفته‌های اول، چهارم، پنجم و ششم موفق به گشودن دروازه رقبای خود نشده‌اند، نشان می‌دهد که در انتخاب جایگزین برای لوسیانو موفق نبوده‌اند.