کد خبر 469471
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵

رامبد جوان و خندوانه این ظرفیت را دارند تا تراز جریان سازی های ملی خیرخواهانه را با ثبت یک رکورد جدید ارتقاء ببخشند.

به گزارش مشرق، غذا و کودک دو موضوع مهمی هستند که همیشه کانون توجه کمپین های خیرخواهانه و سازمان ها و نهادهای متولی رفع فقر قرار داشته و عنصر ثابت جذب مشارکت مالی نیکوکاران بوده است.

در دسترس بودن غذا حتی به مقدار کم برای کودکی که بیشترین نیاز برای دریافت آن و کمترین توان برای دسترسی به آن را دارد تبدیل به پارادوکسی می شود که دست های مهربان و نیکوکار آن را به یک هدف دست یافتنی تبدیل می نمایند. هدفی که فارغ از نژاد، گروه، رنگ و هویتی خاصی و تنها با نیت تسهیل «دسترسی کودکان به غذا» معنی می یابد.

طرحی که در هفته اول شهریور ماه 94 با عنوان همسفره و با هدف رفع سوء تغذیه کودکان نیازمند زیر 6 سال کشور رقم خورد و تاکنون قشر وسیعی از مردم کشورمان و به ویژه گروههای مرجعی چون هنرمندان و ورزشکاران و نخبگان را به خود جلب کرده است، به تدریج در حال تبدیل به یک جریان مهم و تاثیرگذار اجتماعی است.

حضور پرمخاطب ترین سایت های خبری کشور با جامعه هدف چند میلیونی و حمایت هنرمندانی چون محمدرضا گلزار، بهنوش بختیاری، نیوشا ضیغمی، لیلا بلوکات، داریوش فرضیایی، نادر سلیمانی و بیش از پنجاه هنرمند کشورمان و حضور برنامه های پرمخاطبی چون عموپورنگ و خندوانه نوید بخش ظهور و شکل گیری یک جریان مهم و تاثیرگذار ملی و اجتماعی است تا آینده کودکان ایران زمین و داشتن نسلی سالم و مولد برای ایران عزیز را تضمین نماید.

ورود پربیننده ترین برنامه این روزهای تلویزیون و موفقترین برنامه حوزه طنز پس از انقلاب به کمپین همسفره علاوه بر نمایش مسئولیت اجتماعی دست اندرکاران خندوانه، نشان از نگاه حرفه ای و رویکرد مردمی و اجتماعی سازندگان آن دارد. رامبد جوان که این روزها با نمایش فوق العاده در شبکه نسیم که از شبکه های اصلی سیما بشمار نمی رود، سعی دارد علیرغم همه سختی های تولید کار طنز، خنده را برلبان مردم جامعه غمگین ما بنشاند، با ورود به عرصه رفع سوء تغذیه کودکان نیازمند زیر 6 سال و انتخاب موضوعی که شاید با حال و هوای کلی برنامه اش تناقض داشته باشد، فصل جدیدی از توفیقات هنری و رسانه ای خود را رقم خواهد زد.

اگر بسیاری از مردم کشورمان این روزها پای برنامه او می نشینند و او را به خانه هایشان دعوت می کنند تا ساعتی از شب را با نشاط و شادمانی بگذرانند، اینک نوبت رامبد جوان است تا با دعوت از مردم کشورش، نشاط و شادمانی را بر سفره هایی ببرد که کودکانی بر سر آن نشسته اند و به دلیل عدم تمکن مالی پدر و مادر از هرگونه غذایی محروم هستند.

ورود خندوانه به حوزه پذیرش مسئولیت های اجتماعی پس از تجربه موفق و کم نظیر برنامه ماه عسل و احسان علیخانی در جذب بیش از 300 هزار حامی برای فرزندان نیازمند کشورمان در قالب طرح محسنین، دومین تجربه رسانه ملی در زمینه بسیج عمومی ایرانیان جهت رفع یک مشکل ملی و البته دست یافتنی به شمار می رود. اگر احسان علیخانی و ماه عسل در طول چند هفته موفق به عملیاتی کردن بزرگترین کمپین خیریه ایرانی شدند و فصل جدیدی از فرهنگ احسان و انفاق را روایت کردند، رامبد جوان و خندوانه این ظرفیت را دارند تا تراز جریان سازی های ملی خیرخواهانه را با ثبت یک رکورد جدید ارتقاء ببخشند.

کار رامبد جوان و همه هنرمندان و مجریان این طرح را ستایش می کنیم و امیدواریم با همدلی و مهربانی و با یک عزم ملی شاهد ریشه کنی این معضل جدی و خانمانسوز باشیم. مردم ایران همواره نشان داده اند که می توان قله های رفیع را درنوردید و اینک یکی از همان قله ها پیش روی ماست.

طرح همسفره با چشم انداز رفع سوء تغذیه کودکان زیر 6 سال نیازمند ایرانی و با هدف تهیه سبد غذایی مناسب برای 400 هزار کودکی که از دریافت میزان کافی کالری و پروتئین به دلیل فقر مالی پدر و مادر محروم هستند، اجرا می شود و علاوه بر پیش بینی دریافت کمک های مالی هوطنان عزیز از داخل و خارج از ایران، بر مشارکت جدی بنگاههای اقتصادی بویژه تولیدکنندگان مواد غذایی و صاحبان رستوران ها و همچنین دیگر شرکت ها و برندهای تولیدی در حوزه های صنعتی و تولیدی و خدماتی متمرکز شده است. براین اساس شرکت های تجاری می توانند با عضویت و مشارکت در این طرح حداکثر یک درصد از فروش ماهیانه یک یا چند محصول خود را در قالب های مورد توافق به این طرح اختصاص دهند.

همچنین رستورن هایی که عضو این کمپین شده و یا خواهند شد به صورت اختیاری یک درصد از فروش ماهیانه خود را به این طرح اختصاص خواهند داد. توضیحات بیشتر را می توان در سایت hamsofreh.ir دریافت کرد. همچنین تهیه و ارایه گزارش های ماهانه از فرآیند اجرای طرح از سوی سایت های عضو کمپین همسفره از تعهدات اخلاقی و حرفه ای رسانه های مورد اعتماد مردم خواهد بود.       


منبع: عصرایران