وی ادامه داد: اما در درون شهرها تمام معابر از جمله پیادهروها و ... به تسخیر موتورسیکلتها درآمده و مردم از دست آنها آرامش روانی و امنیت جانی ندارند. آیا این مسئله کمی است که وزیر کشور آن را موضوع کوچکی میداند؟ آیا از تخلفات موتورسیکلتها هزاران کشته و زخمی بر جا نمانده؟ آیا راهکاری برای ساماندهی این موضوع وجود ندارد؟
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به اعتراف بعضی از مسئولین ناجا و پلیس راهور وضعیت تردد موتورسیکلتسواران متخلف در معابر شهری به حد غیر قابل تحملی رسیده است. عبور از خط ویژه و چراغ قرمز و تردد در پیادهروها و ... بخشهایی از تخلفات راکبان موتورسیکلتهاست که امنیت روانی و اجتماعی مردم و عابران پیاده و خودروسواران را به مخاطره انداخته است.
رحماندوست خاطرنشان کرد: این رفتارهای غیرقانونی از سوی راکبان موتورسیکلتها چهره شهرهای کشورمان به ویژه پایتخت را زشت و غیرقابل دفاع کرده و این رفتارها معرف نادرستی از فرهنگ ایرانی شده و در نظر گردشگران و میهمانان خارجی زشت و حتی وحشتآور نامگذاری شده است.
وی افزود: در برخی از کشورها به هنگام سفر اتباع آنها به ایران نسبت به رانندگی بسیار خطرناک ایرانیان هشدار میدهند. تعابیری که بعضی از بازدیدکنندگان نسبت به وضع رانندگی در خیابانهای ایرانی به کار میبرند فاجعه است که برخی از کلمات آن قابل ذکر نیست.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: ناجا و پلیس راهور مسئول انضباط ترافیکی در خیابانهاست اما اهتمام مؤثر و تأثیرگذار نداشته و ظاهرا توان کنترل موتورسیکلتسواران را ندارد. به طوری که شاید بتوان با مسامحه گفت وظیفه خود را فراموش کرده است.
رحماندوست خاطرنشان کرد: مسئولین ذیربط وزارت کشور و ناجا اراده جدی و مؤثری برای جلوگیری از تخلفات و حل معضل موتورسیکلتسواران متخلف در آنها نمیبیند و در بعضی از موارد به شکل تماشاچی و ناظری بیتفاوت در برابر این قانونشکنیها هستند.
وی افزود: چگونه است که مسئولین خواستار تشدید تصویب قوانین جنگ هستند. در حالیکه به نظر من قوانین موجود به درستی اجرا نمیشود و مشکل فعلی ما اجرای قانون است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینجانب از دادستان کل کشور درخواست میکنم از نیروی انتظامی به خاطر کمکاری که موجب سلب امنیت از مردم شده شکایت کند. نیروی انتظامی باید در مقابل این کمکاریها پاسخگو بوده و مدعیالعموم باید پیگیر دریافت حق شهروندان باشد زیرا اغلب این آسیبدیدگان این موضوع کودکان،زنان، سالمندان، جانبازان و معلولان هستند.
رحماندوست خاطرنشان کرد: در این سالها مدعیالعموم در بعضی از موارد اگر نسبت ناروایی به انقلاب و ارزشهای آن و مسئولان در روزنامهها و جراید داده میشد عکسالعمل نشان میداد. این موضوع هم به همانند این موارد ذکر شده به حق است اما چرا از کنار این مقدار پایمال شدن حقوق مشهود و ملموس مردم بیتفاوت رد میشوند.
وی افزود: حدود 50 درصد از تصادفات و 30 الی 40 درصد از تصادفات منجر به فوت در شهرها ناشی از موتورسیکلت است. در سال حدود 5 هزار نفر به دنبال تصادف با موتورسیکلتها جان خود را از دست میدهند.