اکنون تیمی از دانشمندان انستیتو تحقیقات پلیمری Leibniz در آلمان به همراه همتایانشان در دانشگاههای فنی Tampere فنلاند و دانشگاه فنی Dresden آلمان پروژه ای را به پیش می برند که نتیجه آن رفع این محدودیت است به طوریکه دیگر نیازی به انجام فرآیند سخت سازی لاستیک در تولید تایر نخواهد بود.
آنها متوجه شده اند که افزودن ترکیب کربن و نیتروژن همان تأثیری را دارد که افزودن سولفور برای سخت سازی لاستیک به همراه دارد با این تفاوت که در صورت از هم گسیخته شدن زنجیره پلیمری، ترمیم آنها با گذشت زمان به طور خودکار صورت می گیرد.
بررسی های آزمایشگاهی صورت گرفته نشان می دهد حرارت دادن ترکیب جدید تایر در دمای ۱۰۰ درجه سانتیگراد برای ۱۰ دقیقه، فرآیند ترمیم خودکار آن را تسریع می بخشد و پس از گذشت ۸ روز، تکه تایر ترمیم شده قادر به تحمل فشار ۵۲ باری را خواهد داشت، فشاری که بسیار بیشتر از میزانی است که تایرها به طور عادی تحمل می کنند.