کد خبر 477204
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵

علیرضا جدیدی نماینده تیم ملی ساواته ایران با حضور در مسابقات جهانی بوکس فرانسوی برای نخستین بار مدال نقره برای کشورمان کسب کرد.

به گزارش مشرق، علیرضا جدیدی، ملی پوش ساواته ایران به عنوان نخستین ایرانی حاضر در فینال رقابت های جهانی بوکس فرانسوی، به مدال نقره بسنده کرد تا با کسب این مدال، سرانجام طلسم کسب برنز در اعزام های ملی ساواته شکسته شده و این بار نشان نقره ای گردن آویز ورزشکاری از ایران  شد.

مطابق با قوانین جهانی، فینال مسابقات ساواته در استایل کامبت به فاصله زمانی چند ماهه پس از رقابت های مقدماتی و رده بندی برگزار می‌شود.

پیش از این تیم ملی ساواته(بوکس فرانسوی) ایران خردادماه سال جاری در رقابت های جهانی فرانسه حضور یافت و در پایان این مسابقات، علیرضا جدیدی در وزن 80- کیلوگرم موفق به راهیابی به دیدار نهایی و مصاف با "دیلان کولین" حریف شاخص کشور میزبان شد.

در دیدار نهایی که به میزبانی سالن "واند اسپیس" شهر لاروشه با حضور مسئولان جهانی و فینالیست های اوزان هشتگانه برگزار شد، جدیدی با وجود ارائه یک بازی تکنیکی و قابل قبول، در نهایت نتیجه را به حریف فرانسوی که از سوی تماشاگران میزبان نیز به خوبی حمایت می شد واگذار و به نشان ارزشمند نقره بسنده کرد.

در این وزن "لیو بینگ" از چین به نشان برنز دست یافت. نکته جالب توجه حضور 8 ورزشکار فینالیست از تیم ملی فرانسه در رقابت‌های نهایی اوزان هشتگانه این مسابقات بود.

تیم ملی ساواته ایران پیش از این و در مسابقات جهانی کامبت سال 2009 که به میزبانی صربستان برگزار شده بود، توسط محمد حمزه پور موفق به کسب نشان برنز در وزن 65- کیلوگرم شده بود.

مربیگری علیرضا جدیدی را در دوره اخیر رقابت های جهانی ساواته، حامد متین فر، از ملی پوشان و دارنده مدال برنز جهانی در سال 2010 بر عهده داشت.
منبع: فارس