کد خبر 477551
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴

مراسم استقبال و تكريم از خانواده شهيد ستار يكه‌زارع از شهداي گمنام تازه احراز هويت شده دانشگاه قم، روز دوشنبه با حضور استاندار قم و جمعي از اقشار مختلف مردم و مسؤلان برگزار شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق به نقل از پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، پدر و مادر و ديگر اعضاي خانواده شهيد ستار يكه زارع از شهداي گمنام احراز هويت شده دانشگاه قم، پس از 32 سال چشم انتظاري و در ميان استقبال پرشور اقشار مختلف مردم به ويژه اساتيد و دانشجويان و مسؤلان استان بر مزار مطهر اين شهيد گرانقدر حاضر شدند.

پس از ورود خانواده شهدا و استقبال جالب توجه از اين خانواده و طي مسير تا بقعه شهداي گمنام دانشگاه، پدر و مادر اين شهيد گرانقدر كه 32 سال از او بي‌خبر بودند و به تازگي خبر دفن فرزندشان در دانشگاه قم را شنيده بودند، تجديد ديدار كردند.

اين مراسم با حضور دانشجويان و فضاي بسيار معنوي برگزار شد و پس از حضور خانواده شهيد بر سر مزار فرزند شهيدشان، مراسم ويژه‌اي در كنار مقبره الشهداي دانشگاه برگزار شد.

در ادامه مراسم، پدر شهيد ستاريكه زارع كه از نظرآباد كرج به اين مراسم آمده بود، در سخناني با تشكر از مردم، گفت: اگر همه فرزندانم فداي اسلام شوند نيز ذره‎اي ناراحت نخواهم شد زيرا اين فرزندم نيز براي اسلام رفت؛ از شما هم مي‎خواهم كه تا آخر پشتيبان ولايت فقيه باشيد.

مادر اين شهيد نيز با تشكر از مردم و مسئولان، گفت: چند وقت پيش بود كه در يك مراسم روضه نذر كردم كه از فرزندم خبري بيايد كه خوشبختانه به آرزوي خود رسيدم.

وي اظهار كرد: بيشترين كساني كه در اين مسير خون دل خوردند، نه مادران شهدا بلكه همسران شهدا بودند كه با اين مشقت به سختي فرزندان شهدا را به ثمر رساندند كه بايد از آنها تجليل شود.

در پايان نيز دو تن از برادران شهيد ستار يكه‌زارع نيز با تقدير از مردم وصيت‌نامه اين شهيد را قرائت كردند.

شهيد ستار يكه‌زارع فرزند اسماعيل، متولد سال 1345 اعزامي از بسيج هشتگرد كرج در سال 62 و در سن 17 سالگي در عمليات خيبر- جزيره مجنون - به فيض عظيم شهادت رسيد و پس از تفحص، در روز 28 آذر 91 همزمان با ايام شهادت حضرت رقيه(س) به عنوان شهيد گمنام در قسمت خواهران دانشگاه قم به خاك سپرده شد.