کد خبر 479757
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

نیروهای سوری و لبنانی پس از مجبور کردن عناصر تروریستی به عقب‌نشینی از روستای «فورو» در نزدیکی منطقه «السرمانیة» موفق شدند روستای «المنصورة» را از لوث عناصر تروریستی پاکسازی کنند.

به گزارش مشرق، با ادامه حملات سنگین جنگنده‌های روسیه علیه مواضع گروه‌های تروریستی، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت لبنان از عصر روز گذشته با حملات شدید علیه عناصر ائتلاف تروریستی «جیش الفتح» وارد روستای «فورو» در نزدیکی منطقه «السرمانیة» شدند.

نیروهای سوری و لبنانی پس از ورود به این منطقه که در سهل الغاب واقع در حومه استان‌های حماه و ادلب قرار دارد موفق شدند تروریست‌ها را از این روستا به عقب برانند.

به گزارش فارس، گروهی از نیروهای سوری و حزب الله نیز با حملات وسیع خود، روستای مهم و راهبردی «المنصورة» واقع در سهل الغاب را به طور کامل از لوث عناصر تروریستی پاکسازی کردند.

بنا بر این گزارش، چند ساعت قبل از آغاز عملیات آزادسازی روستای «المنصورة»، یک تن از فرماندهان حزب الله لبنان بنام «حسن الحاج» معروف به «ابو محمد الاقلیم» در حین انجام عملیات شناسایی توسط  تروریست‌ها به شهادت رسید.

عملیات پیشروی نیروهای سوری و حزب الله لبنان در این منطقه ادامه دارد و در حال حاضر نیروهای مقاومت در حال تحکیم کردن مواضع خود در روستای المنصوره هستند.

«سهل الغاب» دشتی وسیع در استان «حماة» به طول 80 و عرض 13 کیلومتر است که از غرب به سلسله کوه‌های لاذقیه و از شرق به جبل الزاویه و از شمال به جسر الشغور و به مصیاف در جنوب منتهی است.

منبع: فارس