به گزارش مشرق ، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره ورود هواپیماهای جدید به کشور اظهار داشت: هر ایرلاینی که بخواهد هواپیمای جدید وارد ناوگان هوایی کشور کند، لازم است تأییدها را براساس استانداردهای بینالمللی از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ کند و سپس برای برای انجام پرواز اخذ تأییدیههای بینالمللی را داشته باشد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: در راستای پاسخگویی مناسب تقاضای حمل و نقل هوایی، موظف به توسعه صنعت هوایی، زیرساختهای آن و ناوگان هستیم.
وی با تأکید بر اینکه شرکتهای هواپیمایی دنبال تنوع ناوگان نیستند، اظهار داشت: تعدد ناوگان به افزایش هزینه شرکتهای هواپیمایی میانجامد که در اینباره میتوان به هزینههای تعمیر و نگهداری، کرو پروازی، خلبان، آموزش، تجهیزات و از این قبیل اشاره کرد.
عابدزاده با اشاره به قوانین تجارت در صنعت حمل و نقل هوایی افزود: شرکت هواپیمایی به عنوان یک بنگاه اقتصادی متناسب با وضعیت بازرگانی و اقتصادی و مسیرهای پروازی خود برای خرید هواپیماهای بلندبرد، میانبرد و کوتاهبرد تصمیمگیری و اقدام میکند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره مشوقهای کمپانیهای سازنده هواپیما برای شرکتهای هواپیمایی گفت: هر چقدر سازنده هواپیما بتواند پشتیبانی بهتری از ساخته خود انجام دهد، شرکتهای هواپیمایی راغبتر خواهند بود که با آن کمپانی معامله کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: هر هواپیما در مدت زمان فعالیت اقتصادی خود باید از سوی شرکت سازنده پشتیبانی و دائماً عملکرد این هواپیما از سوی سازنده پایش شود. همچنین باید تغییرات لازم در طول دوران مختلف بر این هواپیما اعمال شود و این همان قسمتی از سامانه مدیریت ایمنی است، یعنی شرکتهای سازنده هواپیما بتوانند در طول عمر هواپیما از آن هواپیما پشتیبانی کنند. حال اگر شرکتی در پشتیبانی قویتر باشد، قطعاً ایرلاینها برای خرید هواپیمای آن کمپانی راغبتر هستند.
وی اضافه کرد: به هر حال با قوی بودن سازنده هواپیما، بهرهوری ارتقا یافته و پشتیبانی از سامانهها ایمنی نیز افزایش مییابد و پس از آن به کاهش هزینه ایرلاینها میانجامد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره پیگیریهای معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برای خرید هواپیما از روسیه و گفتههای آنها مبنی بر خرید و ورود هواپیماهای روسی، توضیح داد: به هر حال این معاونت نیز در بخش صنعتی کشور فعال است و در راستای نوسازی و توسعه ناوگان هوایی، فعالیتهایی انجام میدهند.
عابدزاده بیان کرد: البته قرارداد خرید هواپیما فقط بین شرکت هواپیمایی به عنوان بهرهبردار و شرکت سازنده منعقد میشود و فقط شرکتهای هواپیمایی مسئول خرید یا اجاره هواپیما است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره تقاضای خرید هواپیماهای شرقی و روسی از سوی شرکتهای هواپیمایی داخلی بیان کرد: هیچیک از شرکتهای هواپیمایی درخواستی برای خرید و ورود هواپیمای روسی نداشتهاند.
وی افزود: البته طراحی و ساخت هواپیما در دنیا به گونهای است که قابل بهرهبرداری باشد، اما هر هواپیماها با توجه به محدودیتهای فرودگاهی و طراحی، قابلیت عملیاتی شدن در هر کشور را ندارند. همچنین یکی از موضوعات مهم در مورد عملکرد هواپیما، تداوم پرواز و عملیاتی بودن آن تا 20 سال آینده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: از سوی دیگر شرایط به گونهای نخواهد بود که برخی محدودیتهای اقتصادی ایرلاینها به خرید هواپیماهای کمکیفیت منجر شود زیرا سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نهاد حاکمیتی بر خرید هر نوع هواپیما نظارت میکند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: در راستای پاسخگویی مناسب تقاضای حمل و نقل هوایی، موظف به توسعه صنعت هوایی، زیرساختهای آن و ناوگان هستیم.
وی با تأکید بر اینکه شرکتهای هواپیمایی دنبال تنوع ناوگان نیستند، اظهار داشت: تعدد ناوگان به افزایش هزینه شرکتهای هواپیمایی میانجامد که در اینباره میتوان به هزینههای تعمیر و نگهداری، کرو پروازی، خلبان، آموزش، تجهیزات و از این قبیل اشاره کرد.
عابدزاده با اشاره به قوانین تجارت در صنعت حمل و نقل هوایی افزود: شرکت هواپیمایی به عنوان یک بنگاه اقتصادی متناسب با وضعیت بازرگانی و اقتصادی و مسیرهای پروازی خود برای خرید هواپیماهای بلندبرد، میانبرد و کوتاهبرد تصمیمگیری و اقدام میکند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره مشوقهای کمپانیهای سازنده هواپیما برای شرکتهای هواپیمایی گفت: هر چقدر سازنده هواپیما بتواند پشتیبانی بهتری از ساخته خود انجام دهد، شرکتهای هواپیمایی راغبتر خواهند بود که با آن کمپانی معامله کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: هر هواپیما در مدت زمان فعالیت اقتصادی خود باید از سوی شرکت سازنده پشتیبانی و دائماً عملکرد این هواپیما از سوی سازنده پایش شود. همچنین باید تغییرات لازم در طول دوران مختلف بر این هواپیما اعمال شود و این همان قسمتی از سامانه مدیریت ایمنی است، یعنی شرکتهای سازنده هواپیما بتوانند در طول عمر هواپیما از آن هواپیما پشتیبانی کنند. حال اگر شرکتی در پشتیبانی قویتر باشد، قطعاً ایرلاینها برای خرید هواپیمای آن کمپانی راغبتر هستند.
وی اضافه کرد: به هر حال با قوی بودن سازنده هواپیما، بهرهوری ارتقا یافته و پشتیبانی از سامانهها ایمنی نیز افزایش مییابد و پس از آن به کاهش هزینه ایرلاینها میانجامد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره پیگیریهای معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برای خرید هواپیما از روسیه و گفتههای آنها مبنی بر خرید و ورود هواپیماهای روسی، توضیح داد: به هر حال این معاونت نیز در بخش صنعتی کشور فعال است و در راستای نوسازی و توسعه ناوگان هوایی، فعالیتهایی انجام میدهند.
عابدزاده بیان کرد: البته قرارداد خرید هواپیما فقط بین شرکت هواپیمایی به عنوان بهرهبردار و شرکت سازنده منعقد میشود و فقط شرکتهای هواپیمایی مسئول خرید یا اجاره هواپیما است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره تقاضای خرید هواپیماهای شرقی و روسی از سوی شرکتهای هواپیمایی داخلی بیان کرد: هیچیک از شرکتهای هواپیمایی درخواستی برای خرید و ورود هواپیمای روسی نداشتهاند.
وی افزود: البته طراحی و ساخت هواپیما در دنیا به گونهای است که قابل بهرهبرداری باشد، اما هر هواپیماها با توجه به محدودیتهای فرودگاهی و طراحی، قابلیت عملیاتی شدن در هر کشور را ندارند. همچنین یکی از موضوعات مهم در مورد عملکرد هواپیما، تداوم پرواز و عملیاتی بودن آن تا 20 سال آینده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: از سوی دیگر شرایط به گونهای نخواهد بود که برخی محدودیتهای اقتصادی ایرلاینها به خرید هواپیماهای کمکیفیت منجر شود زیرا سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نهاد حاکمیتی بر خرید هر نوع هواپیما نظارت میکند.