کد خبر 483570
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶

بعد از باخت به سایپا و تراکتورسازی، کمتر کسی انتظار داشت اسکوچیچ به کارش روی نیمکت فولاد ادامه دهد، اما مسئولان این باشگاه هنوز منتظر معجزه دراگان هستند.

به گزارش مشرق، فولاد می‌بازد، تماشاگران شعار می‌دهند، رسانه‌ها انتقاد می‌کنند و باز هم اسکوچیچ اخراج نمی‌شود. حمایت مدیران فولاد از دراگان اسکوچیچ، یک اتفاق جدید در فوتبال ایران است. باشگاهی که با بدترین میانگین امتیازات ممکن در قعر جدول لیگ قرار گرفته اما مدیران آن باور دارند نجات دهنده باشگاه، روی نیمکت آن‌ها نشسته است. وفاداری که در اشل فوتبال اروپا هم بی سابقه به نظر می‌رسد.

اعتماد بی‌سابقه
فصل پیش دورتموند و ذوب آهن، نمونه‌های موفق اعتماد به مربی در شرایط سخت بودند، اما حتی این دو باشگاه هم نسبت به شرایط فعلی فولاد اوضاع بهتری داشتند. فصل پیش دورتموند از 8 بازی ابتدای فصل 7 امتیاز گرفته بود و تا هفته دهم همین تعداد امتیاز را حفظ کرد. ذوب آهن گل‌محمدی هم فصل پیش تا اینجای فصل 7 امتیاز گرفته بود و هنوز 3 امتیاز تا انتهای جدول فاصله داشت. فولاد اسکوچیچ تا اینجای فصل فقط 3 امتیاز دارد و برای فرار از منطقه سقوط، باید فاصله 4 امتیازی با سیاه جامگان را جبران کند.

پاداش فصل قبل
بعد از قهرمانی فولاد در لیگ سیزدهم، 11 بازیکن اصلی و ذخیره این تیم به دیگر تیم‌های لیگ برتر ترانسفر شدند. همزمان کارت پایان خدمت رحمانی، افشین و کرمی باطل شد و اواسط فصل سروش رفیعی و احمد عبدالله‌زاده هم به این لیست اضافه شدند. با وجود همه این مشکلات، اسکوچیچ فولاد را آخر فصل در رده پنجم جدول تحویل داد. دستاوردی بزرگ، که باعث شده مدیران فولاد این فصل در شرایط سخت هم اعتمادشان را به او حفظ کنند.

معجزه می‌شود؟
نمایش خوب فولاد با وجود شکست مقابل سایپا و تراکتورسازی و برنامه بازی‌های آینده، شانس اوج گرفتن این تیم را افزایش می‌دهد. فولاد هفته آینده با صبای دایی بازی دارد و بعد از آن میزبان سیاه جامگان است. استقلال، تنها بالانشین فولاد تا پایان نیم فصل اول است. بازی‌های خانگی فولاد با استقلال اهواز، نفت و سیاه‌جامگان که به ترتیب در جدول بالا سر فولاد قرار گرفته‌اند، فرصت ویژه‌ای برای فرار تیم اسکوچیچ از انتهای جدول خواهد بود. فرصتی که شاید بزرگترین معجزه ادوار لیگ برتر را رقم بزند.
منبع: آی اسپورت