کد خبر 484043
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸

در عملیات ناکام ارتش آل سعود برای بازپس گیری منطقه الخوبه در استان جازان عربستن از نیروهای انصارالله و ارتش یمن دهها سعودی کشته و زخمی شده و تعداد زیادی تانک نفربر زرهی پیشرفته آنها منهدم گشت.

گروه بین الملل مشرق- در عملیات ناکامل ارتش آل سعود برای بازپس گیری منطقه الخوبه در استان جازان عربستن از نیروهای انصارالله و ارتش یمن دهها سعودی کشته و زخمی شده و تعداد زیادی تانک  نفربر زرهی پیشرفته آنها منهدم گشت.


بنابر گزارش شبکه تلویزیونی "المسیره یمن" این عملیات در ساعات ابتدایی صبح روز گذشته با هجوم صدها کماندو نیروهای ویژه ارتش عربستان سعودی به مواضع رزمندگان انصارالله و ارتش یمن در منطقه الخوبه در جنوب عربستان آغاز شد که در درگیریهای بعمل آمده سعودیها با دهها کشته و زخمی از منطقه فرار کردند.



منطقه جازان از جمله مناطق کشور یمن می باشد که چند سال پیش از سوی نیروهای ارتش عربستان سعودی اشغال و به خاک این کشور ضمیمه شد. دربار عربستان سعودی برای ساکت کردن دولت دیکتاتور سابق یمن کمکهای مالی بسیار کلانی را به وی و برخی روسای قبایل ساکن در این منطقه کرده بودند. طی ماههای اخیر عملا این استان پهناور مستقر در شمال یمن و جنوب عربستان به تصرف شبه کامل رزمندگان ارتش و انصارلله درآمده و صدها نظامی سعودی مستقر در پایگاههای نیروی زمنی و هوایی ارتش عربستان در این منطقه در درگیری با رزمندگان یمن به هلاکت رسیده اند.



جیزان یا (جازان)، (به عربی: مدینة جیزان)، در کشور عربستان سعودی واقع در شبه جزیره عربستان واقع شده است. این شهر از شهرهای ساحلی کرانهٔ دریای سرخ در أقصی جنوب عربستان سعودی و در مرز با یمن واقع شده‌است. دارای یک باند فرودگاه داخلی، ویک بندرگاه تجارتی و چنیدن پایگاه نظامی ارتش سعودی می‌باشد. جیزان به زراعت مشهور است، و باغ‌های نخل خرما، مزارع مرکبات و باغ‌های میوه به وفرت در این ناحیه وجود دارد.

{$sepehr_media_1198024_400_300}