نمایندگان کشورمان در پنجمین روز از رقابت‌های جهانی دو و میدانی معلولین قطر صاحب یک نشان طلا و ۲ نقره شدند.

به گزارش مشرق، در ادامه رقابت‌های جهانی دوومیدانی معلولین قطر، شب گذشته و در پایان پنجمین روز رقابت‌ها نمایندگان کشورمان در ماده پرتاب وزنه دو سکوی برتر دنیا را تصاحب کردند. در رقابت‌های پرتاب وزنه کلاس F34، دو نماینده کشورمان، سیامک صالح فرج‌زاده و محسن کائیدی در مصاف با 11 ورزشکار دیگر به میدان رفتند و در پایان صالح فرج‌زاده با ثبت رکورد 11 متر و 52 سانتی متر ضمن کسب نشان طلا و عنوان قهرمانی، موفق شد رکورد دنیا را نیز 84 سانتی‌متر ارتقا دهد.

محسن کائیدی نیز با رکورد 11 متر و 12 سانتی متر پس از صالح فرج‌زاده به نشان نقره و عنوان نایب قهرمانی دست یافت. بدین ترتیب هر دو نماینده ایران در این مسابقات موفق به کسب سهمیه پارالمپیک شدند.

* حسینی نایب قهرمان شد/ کسب نهمین سهمیه پارالمپیک

شب گذشته عرفان حسینی و سجاد نیک پرست، دو نماینده کشورمان در رقابت‌های پرتاب نیزه کلاس F12/13 با 10 ورزشکار دیگر به رقابت پرداختند که در پایان حسینی با ثبت رکورد 59 متر و 97 سانتی‌متر به عنوان نایب قهرمانی، نشان نقره و سهمیه پارالمپیک دست یافت.

نیک پرست نیز با رکورد 59 متر و 42 سانتی‌متر در جایگاه چهارم این رقابت‌ها ایستاد. بدین ترتیب پرونده کاروان ایران در پایان پنجمین روز از رقابت‌های جهانی قطر با کسب 3 نشان طلا، 6 نقره و یک برنز و نیز کسب 9 سهمیه پارالمپیک بسته شد.

امروز، سه شنبه و در ششمین روز رقابت‌های جهانی قطر، ساعت 9:45 به وقت محلی هاشمیه متقیان در رقابت‌های پرتاب دیسک شرکت می‌کند و در نوبت عصر نیز ساعت 16 رسول میرشکاری در رقابت‌های پرتاب نیزه و جاوید احسانی شکیب در رقابت‌های پرتاب وزنه حضور می‌یابند.

رقابت‌های جهانی دو و میدانی معلولین قطر از 30 مهر ماه آغاز شده و طی 10 روز بیش از 1200 ورزشکار از 100 کشور جهان در 40 کلاس پزشکی مختلف با هم به رقابت خواهند پرداخت که تیم دو و میدانی جانبازان و معلولین کشورمان نیز با 19 ورزشکار در این رقابت‌ها شرکت کرده است.
منبع: فارس