کد خبر 487743
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹

قحطی تماشاگر لیگ ایران را فرا گرفته. اگر بازی حساس سپاهان- استقلال و پرسپولیس – ملوان نبود شاید تعداد تماشاگران 8 بازی لیگ برتر از 10 هزار نفر هم بالاتر نمی رفت!

به گزارش مشرق، مدتهاست که دیگر استقبالی از بازی های لیگ برتر ایران نمی شود. تماشاگر مثل سالهای قبل علاقه ای به حضور در ورزشگاه ندارد. این را می شود در تعداد تماشاگران بازی های لیگ برتر به وضوح مشاهده کرد. هفته دهم در حالی با انجام 8 بازی پیگیری شد که تعداد کل تماشاگران حاضر در ورزشگاه، عدد 23100 را نشان می دهد. آن هم در حالی که دو بازی حساس سپاهان- استقلال و پرسپولیس – ملوان نیز همین هفته برگزار شد. این تعداد یعنی نیمی از تماشاگران حاضر در بازی استقلال در دهه 70 و یک روز وسط هفته.

نکته جالب‌تر، برگزاری 5 بازی با تماشاگرانی کمتر از 500 نفر بود. بازی فولاد- سیاه جامگان 400 تماشاگر را به ورزشگاه غدیر کشاند. سایپا- صبا فقط 150 تماشاگر داشت. راه آهن- گسترش فولاد را 100 نفر از نزدیک دیدند. دربی حساس اهواز 50 تماشاگر داشت و برای بازی پدیده – نفت هم 500 تماشاگر به خود سختی دادند تا به ورزشگاه ثامن بروند و این بازی را از نزدیک تماشا کنند.

1200 تماشاگر برای 5 بازی افتضاحی است که فقط در لیگ ایران مشاهده اش می کنیم. شاید کیفیت بازی ها پایین آمده و شاید هم مشکلات فراوان است اما هر چه باشد برگزاری دربی اهواز با 50 تماشاگر یک آمار وحشتناک است که این روزها در لیگ ایران به ثبت رسیده!
منبع: ورزش سه