کد خبر 492428
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰

با توجه به زمان کم باقی مانده تا شروع دوباره بازی‌های لیگ برتر احتمالا مدیران سپاهان کسانی را برای سرمربیگری تیم‌شان انتخاب می‌کنند که با شرایط کار در این باشگاه آشنا باشند و بتوانند خیلی زود این تیم را به شرایط ایده‌آل بازگردانند.

به گزارش مشرق، این روزها گمانه زنی درخصوص جانشین حسین فرکی در سپاهان زیاد است و هر سایتی با ردیف کردن چند نام آن‌ها را گزینه های سرمربیگری قهرمان فصل قبل معرفی می کند.

نسیم در گزارشی مدعی شد باشگاه سپاهان چند گزینه را مدنظر دارد و کسانی را معرفی کرده که در میان آن ها اسامی رد شده از سوی باشگاه هم به چشم می خورد. حضور کرانچار در لیست معرفی شده هم در نوع خود جالب است! این گزارش را در زیر بخوانید:

هرچند محرم نویدکیا، کاپیتان سپاهان در اولین تجربه سرمربیگری خود موفق شد تیمش را در بازی برابر راه آهن از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی بالا بیاورد اما همچنان مدیران سپاهان برنامه ای برای سرمربیگری او در این باشگاه ندارند.

حسین فرکی بعد از بازی با استقلال اهواز در هفته یازدهم لیگ برتر دیگر نتوانست در برابر فشار هواداران تحمل کند و تصمیم گرفت از سمت خود استغفا کند. البته گفته می‌شود اختلاف او با محرم نویدکیا هم هرگز در این تصمیم بی‌تاثیر نبوده است. هرچه که بود فرکی استعفا کرده است و مدیران سپاهان در تلاش هستند که خیلی زود برای او جانشین پیدا کنند.

جالب است که در بین گزینه‌های سپاهان نام 3 نفر که قبلا سابقه مربیگری در این تیم را داشته‌اند به چشم می‌خورد هرچند که نام مربی‌های دیگری هم در لیست کاندیداهای مربیگری سپاهان هست. البته به نظر  می‌رسد با توجه به زمان کم باقی مانده تا شروع دوباره بازی‌های لیگ برتر احتمالا مدیران سپاهان کسانی را برای سرمربیگری تیم‌شان انتخاب می‌کنند که با شرایط کار در این باشگاه آشنا باشند و بتوانند خیلی زود این تیم را جمع و جور کنند.

قلعه‌نویی و کرانچار، پرشانس‌ترین‌ها
در بین گزینه‌هایی که برای سرمربیگری سپاهان مطرح است گفته می‌شود امیر قلعه‌نویی و زلاتکو کرانچار از شانس بالاتری نسبت به بقیه برخوردار هستند. امیرقلعه‌نویی با قهرمانی در سپاهان در لیگ نهم و دهم پرافتخارترین مربی تاریخ این باشگاه و البته با 5 قهرمانی پرافتخارترین مربی لیگ برتر محسوب می‌شود. اما کرانچار هم کارنامه درخشانی در سپاهان دارد و موفق شد در لیگ یازدهم و در حالی که تقریبا بیشتر ستاره‌های این تیم جدا شده بودند این تیم را برای سومین بار پشت سرهم قهرمان لیگ برتر کند. حالا این 2 مربی موفق بیشترین شانس را برای نشستن روی نیمکت طلایی‌پوشان دارند. امیر قلعه‌نویی بعد از 2 فصل کابوس‌وار در استقلال بسیار امیدوار است که بتواند با سپاهان پرمهره به روزهای خوبش برگردد. کرانچار هم که به تازگی از الاهلی قطر اخراج شده روزهای خوب خود را بار دیگر در سپاهان جستجو می‌کند. او فصل قبل به دلایلی نامعلوم از سرمربیگری سپاهان استعفا داد و حالا کوه انگیزه است که بتواند توانایی‌های خود را در این باشگاه نشان بدهد.

نیمکت سپاهان بومی می‌شود؟

اگر سپاهانی‌ها بخواهند برای تیم‌شان دنبال یک مربی بومی بگردند تردیدی نیست که باید سراغ منصور ابراهیم‌زاده بروند، مربی که اصفهانی است و البته سابقه مربیگری در سپاهان را دارد. او به همراه ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا تا مرحله فینال هم پیش رفته است و از همه مهمتر با جو حاکم بر فوتبال اصفهان به خوبی آشنا است. هرچند که شانس او از قلعه‌نویی و کرانچار کمتر است، اما در صورتی که باشگاه نتواند با این 2 مربی به توافق برسد احتمالا نیمکت سپاهان به او خواهد رسید.

خارجی‌های کم‌شانس
در بین گزینه‌های سرمربیگری سپاهان نام چند مربی خارجی هم دیده می‌شود، مربیانی که با توجه به زمان کم باقی مانده تا شروع دوباره لیگ بعید است شانس زیادی برای نشستن روی نیمکت این تیم داشته باشند. از استیماچ، گزینه سرمربیگری اول فصل استقلال به عنوان جدی‌ترین گزینه خارجی یاد می‌شود و البته صحبت از مربیان اسپانیایی و ایتالیایی هم می‌شود.

قطبی به ایران بر نمی‌گردد
بعد از استعفای فرکی برخی از منابع خبر از بازگشت افشین قطبی به ایران دادند. با این حال قطبی از دوران حضورش در پرسپولیس مالیات سنگینی را به جا گذاشته است و به همین دلیل سپاهانی‌ها حاضر نیستند با این مربی قرارداد امضا کنند. البته گفته می‌شود بعضی از اعضای هیئت مدیره سپاهان موافق حضور قطبی در اصفهان هستند.