کد خبر 492466
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳

وکیل کریم بنزما شایعات روز جمعه را تکذیب کرده است.

به گزارش مشرق، گفته می‌شد مهاجم رئال مادرید اعتراف کرده که به متیو والبوئنا گفته که او باید به افرادی که قصد اخاذی از او را دارند پول بدهد. بنزما 27ساله با اتهام همکاری با اخاذانی روبه‌رو است که فیلمی غیراخلاقی از والبوئنا دارند و قصد داشته‌اند با آن از این بازیکن پول بگیرند.

رسانه‌های فرانسه نوشته‌اند که یکی از دوستان دوران کودکی بنزما از او خواسته نقش واسطه را بین اخاذی‌کنندگان و والبوئنا ایفا کند اما سیلوین کورمیه، وکیل بنزما می‌گوید که این حرف‌ها صحیح نیست: «من شایعات را خوانده‌ام و شنیده‌ام که می‌گویند بنزما اعتراف کرده اما این حرف‌ها صحت ندارد. این قطعا موضع او نیست.»

کورمیه گفت که بنزما مداخله‌ای دوستانه داشته و به والبوئنا گفته که نگذارد دچار آشفتگی شود. کورمیه گفته که والبوئنا این حرف‌ را تایید می‌کند. او همچنین گفته است: «متیو والبوئنا در 28 اکتبر حرف‌هایش را به پلیس زد و هرگز سخنی از ارتباط با موکل من به زبان نیاورد. پلیس از او سوالی درباره مکالمه‌اش با بنزما نپرسید.»

مقامات قضایی فرانسه بر این باور هستند که احتمالا جرمی روی داده است و به دنبال زمان برای تحقیقات بیشتر هستند. بنزما همچنین حق ندارد با والبوئنا یا دیگر افراد درگیر در این پرونده دیدار داشته باشد. او البته می‌تواند به زندگی در خارج و مسافرت ادامه بدهد و رئال مادرید به این ترتیب متضرر نمی‌شود. بنزما پنج‌شنبه به مادرید بازگشت و تمرینات سبکش را ادامه داد. باشگاه رئال در توییتر خود تصویری از بنزما را منتشر کرد که دارد با توپ کار می‌کند. مادرید در بیانیه‌ای اعلام کرده که فلورنتینو پرس، رییس باشگاه با بنزما دیدار و حمایت کامل خود را از او اعلام کرده و گفته که بر این باور است که بنزما بی‌گناه است.

در این بیانیه آمده است: «فلورنتینو پرس، رییس باشگاه رئال مادرید با این بازیکن جلسه‌ای داشته و حمایت کامل خود را از او اعلام کرده و گفته کاملا مطمئن است که او رفتار درستی داشته و کاملا بی‌گناه بوده است.»

نوئل لوگرائه، رییس فدراسیون فوتبال فرانسه خواستار آن شده که در این پرونده بی‌طرفی رعایت شود: «به نظرم ما داریم بنزما را خیلی زود محکوم می‌کنیم. هنوز پرونده او در جریان است و من نتیجه آن را نمی‌دانم. در این برهه از زمان، کریم حمایت ورزشی فدراسیون را دارد. او بازیکنی بزرگ است و چیزهای بسیاری به تیم ملی فرانسه آورده است. باید یادآوری کنم که اصل بر برائت است و در مورد بنزما هم همین است. یک بازیکن فوتبال همان حقوق یک سیاستمدار یا تاجر بزرگ را دارد.»

لوگرائه گفته این بازیکن باید در آینده بیشتر مراقب باشد: «از اتفاقاتی که پیش آمده متاسفم. من اصلا خوشحال نیستم. تصویری که از او منتشر شده خوب نیست اما هیچ کس نمی‌تواند تایید کند که او اشتباه کرده است. من بنزما را دوست دارم و البته او باید در انتخاب دوستانش بیشتر دقت کند.»
منبع: روزنامه ایران ورزشی