کد خبر 494574
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۸

پس از عدم صدور ویزا برای حضور تیم ملی فوتسال بانوان ایران در گوتمالا، این بار عدم صدور ویزا برای تیم ملی فوتبال کشورمان توسط کشور ۱۶۰ هزار نفری گوام به ریاست جمهوری «باراک اوباما» عزت را به پاسپورت ایرانی بازگرداند.

به گزارش مشرق، تيم ملي فوتبال كشورمان امروز در شرايطي به مصاف تركمنستان مي‌رود كه كارشكني‌ گوامي‌ها در صدور ويزا براي بازيكنان اصلي تيم ملي اين روزها به بزرگ‌ترين دغدغه كادر فني و مسئولان فدراسيون فوتبال تبديل شده است. جزيره گوام تحت قيموميت امريكاست و همين امر باعث شده تا حالا اين جزيره  كوچك با ساكنان چند هزار نفري خود بنا بر سياست‌هاي ايرا‌ن‌ستيزي امريكا براي مسافرت تيم اول قاره كهن مشكل‌تراشي كند، آن هم در روزهايي كه شرايط پسابرجام را تجربه مي‌كنيم و به قاعده دولت يازدهم بايد منتظر كاهش سياست‌هاي مستكبرانه امريكا در برابر كشورمان باشيم ولي واقعيت اين است كه دشمني امريكا و اذنابش و كارشكني آنها براي ايران تمامي ندارد.

مسئله تا حدي بالا گرفته كه ديروز افشين پيرواني، سرپرست تيم ملي فوتبال از درخواست فدراسيون از وزارت امور خارجه و شخص وزير جهت حل مشكل صدور ويزاي بازيكنان تيم ملي سخن گفت. با اين حال تيم ملي امروز بايد قبل از گوام به مصاف تركمنستان برود، ديداري كه سخت تحت‌تأثير بازي سياسي و از قبل آغاز شده ايران برابر گوام است.
تساوي بازي رفت در حالي حاصل شد كه انتظار مي‌رفت تيم ملي با قاطعيت حريف را شكست دهد. ملي‌پوشان در شرايطي به تساوي يك - يك رضايت دادند كه از دست دادن دو امتياز حساس ايران را فعلاً در رده دوم جدول رده‌بندي قرار داده است. در صورتي كه تيم كشورمان بتواند حريف را امروز در آزادي شكست دهد، به دليل تفاضل گل بهتر به رده اول صعود مي‌كند. تماشاي بازي امروز رايگان است و سرمربي پرتغالي هم از هواداران خواسته با حضور در ورزشگاه آزادي از تيم ملي حمايت كنند.


لشكر مصدومان و غايبان

علاوه بر كارشكني‌هايي كه گوامي‌ها براي بازي هفته آينده كرده‌ و به برخي از بازيكنان كشورمان ويزا نداده‌اند، كرش نگران شاگردان مصدوم و غايبش در مصاف با تركمنستان است. سيدجلال حسيني و پژمان منتظري مصدومان اصلي تيم ملي هستند. اين دو در بازي‌هاي گذشته مهره‌هاي كليدي تيم در خط دفاع بودند و بار اصلي دفاع را به دوش مي‌كشيدند. سردار آزمون، مهاجم جوان كشورمان هم در جريان بازي‌هاي تيم روستوف آسيب‌‌ديده است و به بازي امروز نمي‌رسد. علاوه بر اين، مهدي طارمي هم به دليل دو اخطاره شدن نمي‌تواند در تركيب تيم ملي به ميدان برود. آندرانيك تيموريان نيز مجبور شد براي گرفتن ويزا دوباره به قطر بازگردد و به اين ترتيب كاپيتان تيم ملي نيز در بازي امروز حضور ندارد.
  

استرس پيروزي

علاوه بر نگراني‌هايي كه از بابت سفر به جزيره گوام وجود دارد، بحث جايگاه كشورمان در رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني نيز مطرح است. تساوي نااميدكننده مقابل تركمنستان سبب شد تا يكبار ديگر مخالفان كارلوس كرش عليه او موضع‌گيري كنند. ايران از چهار بازي قبلي خود دو برد و دو تساوي به دست آورده و با هشت امتيازي كه اندوخته‌اند در رده دوم گروه چهارم قرار دارد. در حالي كه در اين گروه عمان 11 امتيازي صدرنشين است. منتها با توجه به اينكه سفيدپوشان يك بازي كمتر از ساير همگروهان خود انجام داده‌اند، در صورت كسب هر سه امتياز اين ديدار خانگي به صدر جدول صعود مي‌كنند. بازي بعدي ايران با گوامي است كه با توجه به سنگ‌اندازي‌هاي آنها، احتمالاً چند بازيكن اصلي را در اختيار نخواهيم داشت. استرس رسيدن به پيروزي يكي ديگر از دغدغه‌هاي كادر فني است. علاوه بر اين تركمنستان تا به اينجا توانسته هفت امتياز دشت كند و يك پله پايين‌تر از ايران در رده سوم قرار دارد. اين تيم به تهران آمده تا در آزادي حداقل امتياز را از ايران بگيرد و اميدوار به روزهاي آينده باقي بماند.
  

جبران امتيازهاي از دست رفته

سرمربي تيم ملي ابراز اميدواري كرد با پيروزي مقابل تركمنستان امتيازهاي از دست رفته جبران شود. كارلوس كرش در نشست خبري پيش از بازي با اشاره به اين موضوع اظهار داشت: «بازي مهمي را مقابل تركمنستان داريم و بسيار حائز اهميت است كه امتيازي را كه در ديدار رفت از دست داديم، جبران كنيم. در ديدار رفت بازي خوبي انجام داديم، اما فرصت‌هاي زيادي را از دست داديم و در بعد هجومي نتوانستيم از ضربات نهايي خود استفاده كنيم. اميدوارم در ورزشگاه آزادي از موقعيت‌هاي خودمان استفاده كنيم.» اين در حالي است كه كرش از پاسخ دادن به سؤال‌هايي در خصوص حواشي اخير تيم ملي و صادر نشدن ويزاي گوام خودداري كرد: «اگر بخواهم در مورد اين مسئله صحبت كنم، احتمال دارد كه اخراج شوم و ترجيح مي‌دهم كه حرفي نزنم. من مردي از جنس احترام هستم. اگر شخصي به من بگويد نمي‌‌توانم صحبت كنم، صحبت نمي‌كنم. در بهترين‌ تيم‌هاي دنيا از جمله رئال و منچستر مربيگري كردم، اما هيچ‌گاه هيچ‌كس به من نگفته كه نمي‌توانم صحبت كنم.»

منبع:‌ روزنامه جوان