کد خبر 496747
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸

رئيس شوراي عالي استان‌هاي کشور گفت: ۱۱۷ هزار منتخب مردم در ۳۸ هزار شوراي اسلامي شهري و روستايي به مردم خدمت مي کنند، دولت و مجلس بايد شوراها را باور و به آن اعتماد کنند.

به گزارش مشرق، غلامرضا بصيري پور دوشنبه شب در جلسه شوراي اداري شهرستان قزوين که در فرمانداري برگزار شد اظهارداشت: بر اساس قانون اساسي شوراهاي اسلامي ظرفيت هاي قانوني زيادي دارند که هنوز از همه اين قابليت ها استفاده نمي شود.

رئيس شوراي عالي استانها يادآور شد: شوراها از ارکان اساسي نظام در تصميم گيري و مديريت کشورند و اگر مجلس و دولت حمايت لازم را انجام دهند بسياري از فعاليت هاي شهري تحت پوشش اين نهاد قرار خواهد گرفت.

بصيري پور تصريح کرد: در حال حاضر ۱۱۷ هزار عضو شوراهاي اسلامي در ۳۸ هزار واحد شهري و روستايي در حال خدمت به مردمند که ۳۵ هزار مورد آن روستايي است.

وي اضافه کرد: شوراها پارلمان دوم کشورند و با داشتن ظرفيت انساني قابل توجهي که دارند و با لحاظ تقسيمات کشوري مي توانند در توسعه کشور نقش موثري ايفا کنند.

عضو شوراي عالي استانها بيان کرد: متاسفانه در برخي مناطق شوراها به شوراي شهرداري تبديل شده اند که اين روند بايد اصلاح شود و با نظارت جدي بر عملکرد شهردار مديريت شهري بخوبي صورت گيرد.

بصيري پور گفت: وقتي يک عضو شوراي روستايي مي تواند حتي در شوراي عالي استاني حضور پيدا کند دموکراسي واقعي و واگذاري امور به مردم کاملا نمايان مي شود که بايد قدردان اين بستر در نظام اسلامي باشيم.

مديران و نمايندگان شوراها را باور کنند

وي افزود: هم نمايندگان و هم دولت بايد شورا را باور باشند و با اعتماد به نمايندگان منتخب مردم بسياري از کارهايي که دولت را از برنامه ريزي و سياست گذاري کلان باز مي دارد به شوراها واگذار کنند تا خدمات بهتري به مردم ارائه شود.

بصيري پور گفت: توسعه حاشيه نشيني ناشي از افزايش بيکاري در جامعه است و اگر توليد را جدي مي گرفتيم تا اشتغال ايجاد شود مشکل اشتغال کمتر مي شد، شوراها قادرند در صورت حمايت به اقتصاد و اشتغال هم کمک کنند.

رئيس شوراي استان‌هاي کشور تصريح کرد: امسال بيش از ۱۳۰ هزار ميليارد تومان اعتبار در شوراهاي کشور تصويب شد که بدون کمک دولت بود و اين رقم در اقتصاد و توسعه نقش آفرين است.

وي از آمادگي شوراها براي تعامل و همکاري نزديک با دولت خبر داد و اظهار داشت: از نمايندگان دولت و مجلس انتظار داريم با حمايت واقعي از شوراها و سپردن کارهايي که از نظر قانوني بايد توسط شوراها انجام شود به اين نهاد، به تقويت مردم سالاري ديني کمک کنند.
منبع: مهر