کد خبر 497082
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵

شاید باورتان نشود، اما واژه سال 2015 دیکشنری آکسفورد به واژه اموجی/emoji یا همان شکلک‌های معروف شبکه‌های اجتماعی تعلق گرفت.

 به گزارش مشرق، شکلک خنده اشک‌آلود در این میان با بیشترین بسامد مصرف در میان کاربران اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان پرمصرف‌ترین اموجی نیز شناخته شد.
 
گفتنی است معمولاً واژه‌ای که بیشترین انعکاس عادات و رسوم، خلق‌وخوی و دل‌مشغولی‌های اجتماعی را به خود مشغول می‌کند، به‌عنوان واژه سال انتخاب می‌شود اما امسال یک شکلک (pictograph) توانست لقب واژه سال را به خود اختصاص دهد.
 
شکلک‌ها/ اموجی‌ها در دهه 1990 در ژاپن ظهور یافت اما در سال 2015 بیشترین کاربرد خود رامیان کاربران اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان پیدا کرد.
 
آکسفورد پروژه 2015 خود را با شراکت کمپانی SwiftKey انجام داده است تا میزان مصرف اموجی‌ها را بر اساس آمار با دوره‌های قبلی مقایسه کند. یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد اموجی خنده اشک‌آلود در مقایسه با سایر شکلک‌ها 20 درصد در انگلیس، 17 درصد در امریکا مورداستفاده قرارگرفته است و درمجموع کاربران 3 برابر بیشتر از سال 2014 در سال 2015 از این شکلک‌ها استفاده کرده‌اند.
 

منبع: خبرآنلاین