کد خبر 497350
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم شورای اسلامی تاکید کرد: امضا شدن سند باز طراحی اراک توسط وزرای خارجه کشورهای گروه 1+5 به این معنای بسته شدن پرونده هسته ای ایران است.

به گزارش مشرق، حسین سبحانی نیا در خصوص سند باز طراحی راکتور اراک گفت:بر اساس اخبار منتشر شده و طبق گفته های عباس عراقچی مسئول پیگیری اجرایی شدن برجام، امروز سند باز طراحی اراک به امضای وزرای خارجه کشورهای گروه 1+5 می رسد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس نهم شورای اسلامی با یاد آوری اینکه قبل از رسیدگی به باز طراحی اراک باید پرونده PMDایران بسته می شد، اظهار داشت: از آنجایی که وزرای خارجه کشورهای گروه 1+5 این سند را امضا خواهند کند می توان چنین برداشتی کرد که پرونده هسته ای ایران از نگاه غرب بسته شده است.

وی ادامه داد: قرار است که آمانو دبیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای تا ماه آینده گزارشی از پرونده هسته ای ایران به شورای حکام ارسال کند تا به تایید آنها برسد و به دنبال آن پرونده PMDایران بسته شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امضا شدن سند باز طراحی اراک در تضاد با بسته شدن پرونده PMDنیست، تاکید کرد: به نظر می رسد که پرونده هسته ای ایران بسته شده تلقی می شود که وزرای خارجه کشورهای گروه 1+5 سند را امضا می کنند.

سید عباس عراقچی اخیرا عنوان کرده است که برخی وزرای خارجه کشورهای گروه 1+5 سند باز طراحی اراک را امضا کرده اند و تا امروز باقی وزرا نیز آن سند را امضا می کنند.



منبع: خانه ملت