تبلیغات نکردن صدا وسیما برای این شبکهها
عبدالصمد خرمآبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه معتقد است که صداوسیما و برنامههایش شبکههای اجتماعی داخلی را رواج نداده و مردم را به استفاده از آنها سوق نمیدهند؛ زیرا میخواهند از تبلیغ این شبکههای داخلی، درآمدی عاید سازندگان این برنامهها شود.
سالهاست که مدیران شبکههای اجتماعی داخلی بارها این موضوع را اعلام میکنند؛ اما تا به حال مسئولین در این رابطه به صراحت صحبت نکرده بودند.
مردم از دسترسی دولت به دادههایشان نگرانند
محمد علی اسفنانی نمایندهی مجلس و عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در یک برنامهی تلویزیونی زنده اعلام کرد که برخی از مردم به خاطر نگرانی از دسترسی دولت به دادههایشان عضو شبکههای اجتماعی داخلی نشده و از برنامههای پیام رسان ایرانی استفاده نمیکنند. البته او معتقد است عدم حمایت رسانهها و تخریب شبکههای داخلی توسط کاربران در شبکههای اجتماعی جهانی، دیگر دلایل عدم گرایش مردم به شبکههای اجتماعی داخلی است.
امنیت پایین شبکههای داخلی
هنوز یک سال از هک شدن شبکه اجتماعی فیسنما نگذشته است. هک شدنی که باعث لو رفتن اطلاعات کاربران ایرانی شد و در دسترس کاربران اینترنتی در ایران وسراسر دنیا قرار گرفت. میتوان ادعا کرد که کاربران ایرانی پس از این ماجرا اعتمادشان به شبکههای اجتماعی داخلی به صفر نزدیک شد.
سرعت بسیار پایین ارتباط
سرعت شبکههای اجتماعی داخلی به خصوصی شبکههایی که بر روی موبایل فعال هستند بسیار پایینتر از شبکههای اجتماعی جهانی مانند تلگرام است و کاربران برای تسریع در ارتباط و تلف نشدن وقتشان، شبکههای اجتماعی جهانی را ترجیح میدهند.
امکانات کم
امکانات شبکههای اجتماعی داخلی بسیار کم است و در برخی موارد حداقل امکانات شبکههای اجتماعی را نیز ندارند. به همین دلیل کاربران ترجیح میدهند به جای سر و کله زدن با این شبکهها، از برنامهها و شبکههای اجتماعی قویتر خارجی استفاده نمایند.
به نظر شما چرا کاربران از شبکههای اجتماعی ایرانی و پیامرسانهای داخلی استفاده نمیکنند؟
منبع: زومیت