کد خبر 49823
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۵

تا ?سال پيش به برادران هم‌رزمم مي‌گفتم “حزب اللهي”. اما الآن به هر کدام‌شان يک چيزي مي‌گويم. يکي‌شان شده احمدي‌نژادي؛ يکي مشايي‌چي؛ ديگري حامي قاليباف؛ آن يکي از بچه‌هاي کم بصيرت؛ يکي ديگر هم نخودي و بي‌بصيرت؛ آن يکي بي‌اخلاق و بي‌ادب!

به گزارش وبلاگستان مشرق، حسن ميثمي در وبلاگ "اعترافات هر روزه من" نوشت:  من تحليل‌گر سياسي نيستم. اصلا هم نمي‌دانم فتنه‌ي بعدي چيست يا از چه جنسي مي‌تواند باشد. يعني بصيرتم به اين حرف‌ها قد نمي‌دهد! اما همين‌قدر مي‌دانم که تا 2سال پيش به برادران هم‌رزمم مي‌گفتم “حزب اللهي”. اما الآن به هر کدام‌شان يک چيزي مي‌گويم. يکي‌شان شده احمدي‌نژادي؛ يکي مشايي‌چي؛ ديگري حامي قاليباف؛ آن يکي از بچه‌هاي کم بصيرت؛ يکي ديگر هم نخودي و بي‌بصيرت؛ آن يکي بي‌اخلاق و بي‌ادب!

***
من تحليل‌گر سياسي نيستم. از فتنه‌ي بعدي هم خبر ندارم. اما خوب مي‌دانم که دشمن از اين‌که جبهه حزب الله ضعيف شود خوشحال مي‌شود. از اين‌که حزب اللهي وقتي جبهه خودش را نقد کند، يک حزب اللهي ديگر به او برچسب بزند، حمايت مي‌کند. اين را مي‌فهمم.

***

من تحليل‌گر سياسي نيستم. از فتنه‌ي بعد هم هيچ نمي‌دانم. اما احساس مي‌کنم گشتن به دنبال ريشه‌ي اين ماجرا، کم از “عمار” شدن براي رهبر عزيز ندارد. احساس مي‌کنم جمع کردن اهالي جبهه حزب الله زير پرچم آن، ثواب دارد.

***

من تحليل‌گر سياسي نيستم. به هيچ‌کس هم تکليف نمي‌کنم. ولي مي‌فهمم که بايد به جاي ملاک شدن احمدي‌نژادي بودن و مشايي‌چي بودن يک طرف، ملاک “خودي و غير خودي” خودمان مجددا زنده شود. تعريف‌ها برگردد به همان. ملاک‌ها به همان.

***

من تحليل‌گر سياسي نيستم. به جاي هيچ‌کس هم تصميم نمي‌گيرم. اما همين قدر مي‌فهمم که بايد در اين زمينه قلم زد. بايد نوشت و به نيت ترميم “جبهه حزب الله”، هر آن‌کس را که ملاک را غير از ملاک رهبرمان مي‌داند، نقد کرد.

***

رهبر معظم انقلاب در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران؛ 9 مهر 1378:

من الان هم عرض مى‏‌‎کنم که گروه‌هاى خودى، فاصله بين خودشان را کم کنند. فاصله‏‌ها بين خودشان که کم شد، فاصله با غريبه‏‌ها آشکار مى‏‌شود. بايد به هم نزديک شوند تا غريبه‏‌ها فاصله‏‌شان با آن‌ها آشکار شود. هر چه شما خودي‌ها با هم نزديک‌تر و مهربان‌تر باشيد، غريبه‏‌ها از شما فاصله بيش‌ترى خواهند گرفت.