کد خبر 502648
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

وزير خارجه يونان گفت: يونان سياست خارجي چند جانبه و فعالي را دنبال مي کند و ايران جايگاه مهمي در سياست خارجي يونان دارد.

به گزارش مشرق، نيکوس کوتزياس وزيرخارجه يونان در همايش ايران و يونان فرصت هاي کشف نشده گفت: ايران و يونان در زمينه هاي مختلف از فرهنگ و آموزش و عرصه هاي مختلف اقتصادي از توريسم تا صنعت دارويي، انرژي و حمل و نقل باهم همکاري کنند.

کوتزياس از برنامه خود براي ديدار با وزراي نيرو، نفت و راه و شهرسازي در سفر خود به تهران نيز خبر داد.
وزير خارجه يونان يادآور شد: در جريان ديدار با وزير امور خارجه ايران طرح همکاري را پيشنهاد کردم که دربردارنده همه حوزه ها باشد.

کوتزياس با اشاره به تجربه و تاريخ روابط طولاني و هزاران ساله دو کشور گفت: شايد اين روابط طولاني براي بسياري از دوستان ما قابل درک نباشد. وي خاطرنشان کرد: اقتصاد ايران و يونان در درجه بالايي مکمل يکديگر هستند و همين امر توسعه همکاري هاي دوطرف را تسهيل مي کند.

وي با اشاره به نقش روابط اقتصادي در برقراري امنيت اظهار کرد: آنچه مهم است اين که تجار و بازرگانان بايد به اين همکاري ها ثبات ببخشند و ما نيز در همکاري، ثبات، آرامش و انسجام نشان دهيم.
وزير خارجه يونان اضافه کرد: دستگاه سياست خارجي دو کشور مي توانند براي اين همکاري ها چارچوب هايي تعيين کنند که زمينه ساز باز شدن درها به رابطه بيشتر باشد و اين امر نيازمند صبر و شکيبايي دو طرف است.
منبع: ایرنا