کد خبر 50580
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰

مجلس با مطرح كردن ادغام سازمان ميراث فرهنگي در وزارت ارشاد تنها صورت مسئله‌اي را حل مي‌كند كه نفعي جز براي افراد خاص چون مشايي، بقايي و احمدزاده ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، مجلسي‌ها در حالي طرح ادغام سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پيگيري مي‌كنند كه عمده دليلي كه آنها براي اين هدف خود عنوان مي‌كنند نظارت بيشتر بر اين سازمان و الزام به پاسخگويي مسئولان آن در برابر نمايندگان مجلس است.

تنزل سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با اين ادغام كه تنها به‎عنوان يك معاونت در زيرمجموعه وزارت ارشاد فعاليت خواهد كرد نه‎تنها مسئله‌اي را حل نمي‌كند بلكه چندين صورت مسئله را پاك خواهد كرد.

عدم پاسخگويي‌هاي مشايي و بقايي رؤساي سابق سازمان ميراث فرهنگي
----------------------------------------------------------------------------

نخستين مسئله‌اي كه نمايندگان مجلس را به فكر ادغام سازمان ميراث فرهنگي در يك وزارتخانه انداخت عدم پاسخگويي‌هاي مشايي و بقايي رؤساي سابق سازمان ميراث فرهنگي بود اما حالا كه اين رؤسا از سازمان رفته‌اند، آقايان مجلسي هم هرگاه خواستند ابهاماتشان درباره اين سازمان در دوره رياست جديد پاسخ داده شود مي‌توانند از اهرم تحقيق و تفحص كه حق نمايندگان مجلس در سازماني كه رئيس آن معاون رئيس جمهور است استفاده كنند.

مجلسي‌ها مي‌گويند اين رؤسا طي 6 سال گذشته پاسخ مجلس را نداده‌اند پس چرا نمايندگان محترم مجلس همان زماني كه اينها بر سر كار بودند همين طرح را نيمه‎كاره رها كردند و حالا كه اينها از سازمان رفته‌اند مي‌خواهند از يك سازمان تاوان بگيرند؟ چرا در سال 87 كه همين طرح ادغام ميراث فرهنگي در مجلس مطرح شد نمايندگان بر تصويب اين طرح اصرار نورزيدند تا شايد اين رؤسا را پاسخگو كنند؟

دوره رياست مشايي و بقايي در سازمان ميراث فرهنگي پايان يافت اما آيا با ادغام اين سازمان تمام علامت‌هاي سؤال نمايندگان محترم مجلس پاسخ داده مي‌شود؟

احمدزاده نيامده مي‌رود
------------------------------

دفاعيات احمدي‌نژاد از احمدزاده، رئيس جديد سازمان ميراث فرهنگي به خوبي در ذهن اصحاب رسانه نقش بسته است با اين مضمون كه "ايشان هم جنسش تقريبا همان جنس بقايي است. اينجا مي‌آيد دوره مي‌بيند و آماده مي‌شود تا از اينجا به بعد سيبل شود. هرچند از قبل هم سيبل بوده و تجربه كرده است ". احمدزاده در سازمان ميراث فرهنگي سيبل مي‌شود براي پست‌هاي بعدي.

احمدزاده كه قريب يك ماه است معارفه شده است پس از سخنراني در معارفه، تنها در يك مراسم رسمي سخنراني داشته آن هم مراسم افتتاح موزه نابينايان مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد.

احمدزاده كه ظاهرا با خود قسم يادكرده پس از سمت معاون رئيس جمهوري‌اش در هركجا سخنراني مي‌كند حتما تأكيدي بر «مكتب ايراني» استاد خود داشته باشد از همان ابتدا عملكردش مورد نقد جدي در رسانه‌ها قرار گرفته از عملكردش در استانداري فارس گرفته تا جمع كردن امضاي استانداران براي دفاع از استاد مكتب ايراني‌اش!

با اقدام مجلس براي ادغام سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، احمدزاده معاون وزير ارشاد نخواهد شد پس هماي رحمت بر سر احمدزاده مي‌‌نشيند و هوادارانش در دولت، پست جديدي براي او تعريف مي‌كنند.

بايد ديد ساخت "سرويس‌هاي بهداشتي " اولويت چندم وزير ارشاد مي‌شود!
------------------------------------------------------------------------------------------

سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري طي سال‌هاي گذشته تبديل به سازماني عريض و طويل شده است از "ميراث فرهنگي " و پژوهشگاه‌ها، شوراهاي تخصصي‌اش و پرونده‌هاي ثبت ميراث ملي و جهاني گرفته تا "گردشگري " و دغدغه‌هاي آمارهاي سفرهاي داخلي و خارجي،‌ حضور در نمايشگاه‌هاي جهاني، هتل‌سازي و ساخت سرويس‌هاي بهداشتي بين‌راهي تا نگراني‌ها براي رقابت با صنايع دستي چين و افزايش رقم صادرات صنايع دستي و . . . .

اينها تنها بخش بسيار كوچكي از دغدغه‌هاي موجود در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري است كه اگر يك نفر را براي رياست اين سازمان بتوان يافت كه در هر 3 زمينه تا حدي اطلاعات داشته باشد و بتواند هركدام از اين بخش‌ها را كمي به سرمنزل مقصود نزديك كند، واقعاً‌ هنر است.

حالا بايد ديد آيا وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كه دغدغه‌هايي از "مشكلات خانه سينما " تا "مميزي كتاب " را دارد، چقدر مي‌تواند براي دريافت بودجه سرويس‌هاي بهداشتي با نمايندگان مجلس چانه‌زني كند؟

در حال حاضر 91 نماينده مجلس شوراي اسلامي در حالي طرح الحاق مجدد سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به وزارت ارشاد را امضا كرده‌اند كه اين طرح 3 سال پيش هم در مجلس مطرح شد و رأي نياورد.