نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی با نزدیک به 19 میلیون بازدید، پر بیننده‌ترین خبر سایت‌های برون مرزی صدا و سیما شد.

به گزارش مشرق، از زمان انتشار نامه دوم مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غربی، شبكه های برون مرزی صدا و سیما، محور اصلی تبلیغات رسانه ای خود را در قالب شبكه های تصویری، رادیویی و مجازی بر انتشار و تبیین این نامه گرانمایه قرار دادند. به علت فراگیر بودن مخاطبان این شبكه ها در جهان، از زمان انتشار نامه تاكنون بازخوردهای مثبت و پُرحجمی در میان گروه مخاطب دیده شده است و تنها سایت های مربوط به معاونت برون مرزی كه امكان رصد شمار بازدید كننده را دارند موفق شده اند رقمی نزدیك به ۱۹ میلیون بازدید را از این نامه به ثبت برسانند. شبكه ها و سایت های مربوط به معاونت برون مرزی صدا و سیما، فعالیت تبلیغی خود را برای تبیین این نامه بر محورهای مختلفی استوار كرده اند.

شبكه پرس تی وی به عنوان رسانه‌ای كه با توجه به مخاطبانش بیشترین جامعه هدف را در خصوص این نامه داشته است، تنها چند دقیقه بعد از انتشار خبر در سایت مقام معظم رهبری در هشتم آذر، به صورت اخبار فوری محورهای آن را منتشر كرد و در مدت حدود یك ساعت (۱۶:۵۵ تا ۱۸) ۶۶ بار، اخبار مرتبط فوری با تشریح محورهای مختلف این نامه روی آنتن رفت. مشروح پیام نیز همان شب با قطع شدن برنامه‌های عادی خبر از شبكه خبر انگلیسی پخش شد و این امر تا هشت ساعت ادامه یافت. چهار ویژه برنامه (Rolling Coverage) نیز هر كدام به مدت نیم ساعت، به‌صورت زنده در بخش‌های مختلف بین بولتن‌های خبری پرس‌تی‌وی پخش شد و در مجموع، هشت مهمان از نقاط مختلف جهان به‌صورت زنده به طرح دیدگاه‌های خود درباره این نامه پرداختند.

در بولتن های عادی خبر نیز، پخش اخبار مربوط به این نامه از ساعت ۱۷:۳۰ روز یكشنبه هشتم آذر آغاز شد و تا ساعت ۱۱:۳۰ روز بعد ادامه یافت و هر نیم ساعت یك بار در قالب خبر، نكات مهم نامه ایشان روی آنتن رفت. دو مورد تفسیر هم در نیوزروم شبكه تهیه و پخش شد.

برنامه زنده «مناظره» (The Debate) نیز در همان شب به محور «تروریسم دولتی اسرائیل» در نامه مقام معظم رهبری با حضور دو مهمان از لندن و آمریكا پرداخت. در برنامه دو شب بعد «مناظره» هم، محورهای «ریشه‌های تروریسم» و «اسلام هراسی» بررسی شد.

هفت گزارش مربوط به خبرنگاران خارجی از آمریكا (واشنگتن)، ایتالیا، انگلیس، تركیه، فرانسه، بلژیك (بروكسل) و لبنان، در خصوص واكنش جوانان این كشورها به نامه مقام معظم رهبری تهیه و پخش شد.

برنامه «Comment» با اجرای جورج گالوی به مدت ۵۰ دقیقه كه به ارتباط زنده بینندگان با شبكه اختصاص دارد، به این موضوع پرداخت و برنامه «Iran Today» نیز به مدت ۲۵ دقیقه این موضوع را تشریح كرد.

شبكه العالم با بیش از ۷ میلیون و ۷۰۰ بازدیدكننده در وب‌سایت و همچنین شبكه‌های اجتماعی خود، علاوه بر انتشار مشروح نامه به برنامه‌سازی در این زمینه پرداخت. استقبال از این نامه در وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی العالم كه بیش‌ترین آمار را در برون‌مرزی داشته است، به‌گونه‌ای بود كه فقط چند ساعت پس از انتشار آن، بیش از یك میلیون بازدیدكننده را به خود جذب كرد.

برنامه‌های «مع‌الحدث»، «صحافه‌الایرانیه»، «صباح جدید» و میان‌برنامه «پانوراما» از جمله برنامه‌های مختلف العالم بودند كه به این نامه پرداختند.

همین روند در شبكه‌های هیسپان‌تی‌وی، الكوثر، سحر و ادارات‌كل معاونت برون‌مرزی دنبال شد و نهایتاً در وب‌سایت‌ها و شبكه‌های اجتماعی برون‌مرزی، ۱۸ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۹۲۳ بازدید تا ظهر امروز ۲۳ آذر به ثبت رسید.

 


منبع: نسیم