کد خبر 508879
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴

رئیس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر سابق عراق فاش کرد هدف ترکیه از حضور نظامیانش در خاک عراق، جدا کردن موصل از عراق است.

به گزارش مشرق، نوری المالکی نخست وزیر عراق هدف واقعی ترکیه از لشکرکشی به شمال عراق را و اردوزدن نظامیانش در نزدیکی موصل همان شهری که در اشغال گروه تروریستی تکفیری داعش قرار دارد، تلاش برای جدا کردن موصل از عراق اعلام کرد.

بر اساس گزارش روسیاالیوم، نوری المالکی تاکید کرد ترکیه به عراق طمع‌ورزی دارد. وی تصریح کرد آنکارا برای جداکردن موصل از عراق تلاش و از اوضاع کنونی این کشور سوء‌استفاده می‌کند.

وی از عشایر عراق دعوت کرد همچنان به حمایت از دولت حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در جنگ با گروه  تروریستی تکفیری داعش ادامه دهند.

بر اساس این گزارش، نوری المالکی در بیانیه‌ای تاکید کرد عراق با حضور نظامی ترکیه در خاک خود مخالف است، رویاهای ترکیه در جداسازی موصل از عراق هرگز محقق نخواهد شد، زیرا ملت عراق به صورت واضح و صریح مخالفت خود را با اشغالگران اعلام کرده و بر ضرورت خروج فوری نظامیانشان تاکید کرده اند.

بر اساس این گزارش، اظهارات نوری المالکی در دیدار هیئتی از عشایر عراق با وی بیان شد که طی آن نخست وزیر سابق عراق تاکید کرد عشایر عراق، گذشته درخشان و افتخارآمیزی دارند و همواره در صحنه با جانفشانی‌ و مواضع ملی حضور دارند و عشایر با دفع هجمه وحشیانه تروریستی به عراق از طریق حمایت از نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی مقاوم نقش بزرگی ایفا می‌کنند.

وی افزود چالش‌های بزرگی در برابر عراق وجود دارد که مستلزم دوراندیشی و واقع‌بینی همگانی و تلاش برای تقویت وحدت و همبستگی و برادری است و برادران عشایر و قبایل به خوبی این نکته را درک می‌‌کنند.

منبع: تسنیم