کد خبر 509334
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

در هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان یونسکو، چهره های فرهیخته جهانی بیش از صد کشور جهان در سن پترزبورگ گرد هم آمدند تا مهمترین مسائل و چالش های فرهنگی هنری و رسانه ای دنیای معاصر را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهند.

به گزارش مشرق، معضل نابودی ، چپاول و تاراج میراث فرهنگی جهانی توسط گرو ه های افراطی و تروریستی در کانون توجه 43 وزیر و دیگر شرکت کنندگان قرار داشت.

در این گردهمآیی پوتین رییس جمهور روسیه گفت: تروریست ها برای تامین نیاز های مالی خود دست به غارت و قاچاق میراث فرهنگی جهانی زده اند واز این راه در آمد های نامشروع کلانی همانند فروش غیر قانونی نفت و قاچاق مواد مخدر و غیره کسب کرده اند . جامعه جهانی میبایست برای حفظ میراث تمدنهای گذشته در مقابل این تبهکاران متحدشود .

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در راس یک هیئت عالیرتبه به نمایندگی از کشورمان در این همایش شرکت کرده بود. مقامات فرهنگی- هنری روسیه در سن پترزبورگ تمایل فراوانی برای همکاری های تنگاتنگ با ایران از خود نشان دادند .

در حاشیه برگزاری همایش بین المللی سن پترزبورگ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان از شش غرفه بخش ایرانشناسی موزه آرمیتاژ بازدید کرد.

این همایش امروز به کار خود پایان میدهد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما