اين دسته از مخازن، با توجه به فشار کاری بسيار بالا ( در حدود 200 بار) و همچنين عمر مفيد آنها و با در نظر گرفتن سيکلهای مکرر پر و خالی شدن در طی يک روز کاری و نيز از سوی ديگر ، انتقال رطوبت به همراه گاز CNG تزريقی به دورن آنها که ناشی از وجود برخی مشکلات فرآيندی در مسير انتقال و توزيع اين گاز می باشد و ساير شرايط محيطی و کاری، در معرض ريسک بالا و خطرات جدی قرار دارند ؛که در صورت نداشتن تدابير مناسب برای انجام بازرسیهای ادواری سالانه، سه سال يکبار و نيز در فواصل زمانی پنج سالانه ، می تواند موجب انفجار و صدمات جبران ناپذيری شود.
بر اساس این گزارش ، مطابق الزامات مندرج در استانداردهای ملی ذيربط ، لازم است مخازن CNG خودرو بسته به شرايط کاری و عملکردی و دفعات سوختگيری و پر و خالی شدن، هر سال حداقل يک بار توسط شرکتهای بازرسی ذيصلاح مورد بررسی و بازرسی چشمی با ابزارآلات و تجهيزات مناسب قرار گيرند.
بیات در پایان ادامه داد : حدود 5 درصد از مخازن منصوبه روی خودروها نيز دارای آسيبهای جدی و غير قابل اصلاح تشخيص داده شده و برحسب ضوابط و مقررات، بايد سريعا تعويض شده و مخازن مذکور از رده خارج و معدوم شوند؛ خودروهای دارای اين دسته مخازن نصب شده نيز مجاز به سوختگيری نمی باشند.