تیم ملی فوتبال کرواسی در ردای یک مدعی وارد رقابت یورو ۲۰۱۶ نشده اما برای صعود از گروه خود تلاش خواهد کرد.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال کرواسی به عنوان یکی از تیم‌های قدرتمند در مرحله انتخابی و مقدماتی رقابت‌های یورو 2016 بر روی کاغذ شانسی برای رسیدن به جمع بزرگان دنیای فوتبال ندارد اما می‌تواند در لباس یک پدیده ظاهر شود، چنان که پیش از این نیز به همین روش عمل کرده است.

این تیم از سال 1960 تا 1992 به عنوان تیم ملی فوتبال یوگوسلاوی در دنیای فوتبال حضور داشت و البته یکی از قطب‌های فوتبال بود و همیشه مدعی به نظر می‌رسید، شاخصه فوتبال یوگوسلاوی در آن زمان، بازی فیزیکی و قدرت بدنی بود و همین موضوع هنوز هم به عنوان یکی از برگ برنده‌های تیم ملی کرواسی به حساب می‌آید.

این تیم در سال 1996 به عنوان تیم ملی کرواسی تا یک چهارم نهایی رقابت‌ها به میزبانی انگلیس پیش آمد و بعد از آن بیشتر در مرحله گروهی بود و هرگز تا مرز صعود پیشروی نداشت. این تیم در سال 1012 نیز تا مرحله گروهی پیش رفت و در رتبه دهم جا خوش کرد.

در ترکیب اصلی تیم ملی فوتبال کرواسی، ستارگانی چون مودریچ، راکیتیچ و کواچیچ حضور دارند و البته بخش اعظمی از محبوبیت خود را مرهون اعتبار لالیگا و دو تیم بارسلونا و رئال مادرید هستند. در خط حمله این تیم نیز بزرگانی چون پریسیچ، کالینیچ و پیاچا بازی می‌کنند که راه آزار دروازه‌بان حریف را خوب بلدند.

پای صحبت ستارگان کرواسی

مودریچ درباره گروه خود می گوید: سه تیم اسپانیا، چک و ترکیه برای ما سه حریف بزرگ هستند، از نام آنها هیچ هراسی نداریم و تمام تلاش خود را برای صعود از گروه خواهیم کرد.

کواچیچ در واکنش به شایعه افت و مصدومیت خود می‌گوید: در رئال مادرید شرایط خاصی برقرار است و این موضوع ربطی به تیم ملی کشورم ندارد، در آمادگی کامل به سر می‌برم و هیچ مشکلی ندارم.

سوباسیچ، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کرواسی می‌گوید: مدعی قهرمانی نیستیم و بیهوده خود و مردم را فریب نمی‌دهیم اما اگر از ما بپرسند برای چه می‌جنگید، می‌گوییم برای قهرمانی. دروازه کرواسی به راحتی باز نخواهد شد و من با اعتماد به نفس کامل اعلام می‌کنم که تمام قد در خدمت تیم هستم و روحیه خوبی دارم.

آنته کاچیچ، مردی برای تئوری پردازی

در پی شکست 2 بر صفر تیم ملی کرواسی در هفته هشتم از مرحله انتخابی یورو 2016 که دومین بازی بدون برد متوالی این تیم پس از تساوی بدون گلش در آذربایجان بود، فدراسیون فوتبال کرواسی، نیکو کواچ را از سرمربیگری تیم ملی کرواسی برکنار کرد. فدراسیون فوتبال کرواسی (HNS) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: متقاعد شدیم که کاچیچ می‌تواند تیم را به مرحله پایانی جام ملت‌های 2016 اروپا در فرانسه برساند. کاچیچ 61 ساله که پیش از قبول سرمربیگری تیم ملی کرواسی هدایت لوکوموتیو زاگرب را بر عهده داشت، تا پایان جام جهانی 2018 روسیه روی نیمکت این تیم خواهد نشست.

رسانه‌های کرواسی این مربی را مردی برای تئوری پردازی توصیف می‌کنند و البته وی جایگاه مناسبی در رسانه‌های کشورش ندارد و می توان این طور مدعی شد که دشمنان زیادی در فضای رسانه‌ای داشته و دارد.

منبع: فارس