کد خبر 517616
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴

با پايان بارندگي هاي شديد در جنوب استان کرمان، تلاش براي کمک به برخي روستاهاي گرفتار سيلاب در منطقه ادامه دارد .

به گزارش مشرق، وحدت عيدي فرماندار قلعه گنج گفت در پي بارندگي هاي روز يکشنبه و طغيان رودخانه هاي فصلي بيش از 25 روستا در اين شهرستان دچار آبگرفتگي شدند که اب گرفتگي بيش از نيمي از انها تا اواخر وقت يکشنبه برطرف شد و تلاش براي رفع مشکل بقيه روستاها ادامه دارد .

وي با بيان اينکه بارش 40 ميليمتري باران در کمتر از 24 ساعت باعث جاري شدن سيل در برخي مناطق قلعه گنج شد و به منازل بعضي روستاييان خسارت وارد کرد گفت اين حادثه زندگي 10 هزار نفر از ساکنان روستاهاي قلعه گنج را تحت تاثير قرار داده است و مردم برخي روستاهاي سيل زده هم اکنون به لوازم گرمايشي و چادر نياز دارند.

فرماندار قلعه گنج از بسته شدن برخي راه هاي روستايي نيز خبر داد و افزود راهداران مشغول بازگشايي راههاي آسيب ديده هستند .

ايوب فلاحي فرماندار منوجان هم گفت بارش شديد باران و طغيان رودخانه هاي فصلي به منازل مسکوني بيش از 25 روستا در اين شهرستان بين سي تا 45 درصد خسارت رسانده ، راه ارتباطي بيش از 30 روستا را مسدود و به دو دهنه پل اسيب کلي وارد کرده است.

وي با اشاره به اينکه  بخش زيادي از راههاي روستايي منوجان تا اواخر وقت يکشنبه بازگشايي شد گفت تلاش امدادگران و راهداران براي

بازگشايي محورهاي روستايي ادامه دارد

فرماندار منوجان همچنين از نجات سرنشينان دو خودروي سبک و سنگين گرفتار در سيلاب به وسيله امدادگران و مردم خبر داد و گفت طغيان رودخانه ها به مزارع کشاورزي و چاههاي آب  شهرستان منوجان هم خسارتهايي وارد کرده است .

جعفر جلالي بخشدار اسماعيلي جيرفت هم گفت درپي بازندگي‌هاي يکشنبه و جاري شدن سيلاب راه ارتباطي 37 روستاي منطقه قطع و تخريب شد که با وجود تاريکي شب تلاش براي رفع مشکل انها  ادامه دارد.

جلالي افزود به برخي تأسيسات آب و برق و مزارع کشاورزان در بخش اسماعيلي هم  خسارت‌هايي وارد شده است .

بارندگيهاي شديد روز يکشنبه همچنين باعث ابگرفتگي برخي روستاهادر شهرستانهاي عنبرآباد ، ارزوئيه و رودبار جنوب و نيز بخش جبالبارز جيرفت شد . سيلاب و ريزش کوه همچنين محور جيرفت به کرمان را يکشنبه براي ساعتي مسدود کرد.

يک جبهه هواي باران زاي فعال  از دو روز پیش وارد مناطق شمال و غرب استان کرمان شد و روز يکشنبه مناطق جنوبي و شرقي استان را تحت تاثيرقرارداد. تا ظهر يکشنبه ميانگين بارشهاي 24 ساعته استان کرمان حدود 16 ميليمتر اعلام شد که بيشترين بارش ها در منطقه ساردوئيه جيرفت با بيش از40 ميليمتر ثبت شده بود. با بارشهاي جديد ، ميانگين بارش باران در استان کرمان در سال زراعي جاري از 80 ميليمتر هم فراتر رفت که در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته بيش از 5 برابر افزايش نشان مي دهد.


{$sepehr_media_1323138_400_300}


منبع: خبرگزاری صدا و سیما