کد خبر 521082
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳

کافه فوتبال پنجشنبه هفته گذشته نشستی درباره بررسی اصلاحات اساسنامه پیشنهادی فدراسیون فوتبال در ویرایش هفتم برگزار کرد.

به گزارش مشرق، این نشست چهارساعته با حضور جمعی از اهالی فوتبال و رسانه برگزار شد و در بخش پایانی مناظره بین منصور عظیم زاده و هوشنگ نصیرزاده انجام شد. البته مناظره به پایان نرسید و در همان روز در رادیو ورزش این مناظره تکرار شد جالب اینکه در رادیو هم این مناظره به نقطه پایانی نرسید و به بخش خبری ۲۲:۳۰ شبکه دوم سیما کشیده شد. در نهایت کافه فوتبال با بررسی تمام بندهای اساسنامه با حضور کارشناسان بیانیه ای به این شرح صادر کرده و نقطه نظرات خود را در ۲۱۴  مورد اصلاحات پیشنهادی اعضای هیئت رئیسه فدراسیون در ۶۸ بند به طور خلاصه و موجز و پرهیز از اطاله بیان به شرح زیر ارائه می کند.

بیانیه کافه فوتبال در خصوص اصلاحات پیشنهادی اساسنامه دی ماه ۱۳۹۴

 کافه فوتبال با احترام به تمام دیدگاه ها و نظرات کارشناسی در تدوین اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال و با توجه به :

الف- تشکر از تدوین کنندگان نسخه پیشنهادی ویرایش هفتم منضم به دعوتنامه ۲/۱۰/۹۴ برای اعضای محترم مجمع فدراسیون فوتبال؛

ب- انتقاد از عدم انتشار رسمی و بارگذاری نسخه اساسنامه دی ماه ۱۳۹۰ تاکنون طی این چهارسال؛

ج-تشکر از برجسته سازی در خصوص ۱۷۴ مورد از اصلاحات اساسنامه پیشنهادی و انتقاد از مشخص نبودن دهها مورد در ویرایش هفتم ارسالی به اعضای محترم مجمع ؛

د- سپاس از همفکری کارشناسان و اهالی خبره فوتبال در این حوزه مهم ؛

و- اعتقاد به غیرقانونی بودن هرگونه طرح پیشنهادی دیگر یا ویرایش هشتم بدون رعایت فرجه زمانی ۲۱ روزه طی دو سه روز مانده به مجمع و

ه ضرورت انسجام و هم افزایی در عمل و ارتقاء دانش و آگاهی اعضای محترم مجمع در یکی از مهمترین اسناد بالا دستی فدراسیون فوتبال؛

 

نقطه نظرات خود را در خصوص بیش از ۲۰۰ مورد اصلاحات پیشنهادی اعضای محترم هیئت رئیسه فدراسیون در ۶۸ بند به طور خلاصه و موجز و پرهیز از اطاله بیان به شرح زیر ارائه می کند.

بدیهی است هر بند مورد اشاره در زیر می تواند به طور مفصل مورد بررسی و تبیین قرار گیرد که بعضاً طی دو هفته گذشته برخی از آنها شرح داده شده اند، ولی با توجه به ضرورت احصاء نکات اساسی از شرح تفصیلی خودداری شده است. امید است این مهم بتواند گامی درست در اصلاح دقیق اساسنامه فدراسیون فوتبال منطبق با رویه های بین المللی و قوانین داخلی بردارد.

 

اول - تعریف اکثریت نسبی در مقدمه اساسنامه پیشنهادی غلط است و درج سه چهارم هیچ مبنای حقوقی ندارد. در هیچ یک از تعاریف بین المللی نیز اکثریت نسبی حتی به دو سوم نیز اطلاق نمی گردد بلکه به نسبتی بیشتر در یک رای گیری است که حتی می تواند نفر یا مورد برگزیده شده نسبت به کل آرا کمتر از نصف در مقام مقایسه با سایر اعضا و یا موارد شرکت داده شده در رای گیری باشد.

دوم - در بند ۳ ماده ۲ عنوان کدهای اخلاقی به مبانی اخلاقی تغییر یافته و البته زیر آن هم خط کشیده نشده است . نکته در این است که کدهای اخلاقی ترجمه دستورالعمل مصوب فیفا در Ethics Codes می باشد و "مبانی اخلاقی" واژ ه ای مبهم و قابل تفسیر است.

سوم- در ماده ۹ با درج جمله " به شرط چاپ صحیح " اصل را بر این گذاشته اند که تمام نسخ فارسی معمولا صحیح چاپ نمشوند و همچنین اگر منازعه ای صورت گرفت نمی توان گفت این تغییر به واسطه اشتباهات چاپی بوده یا خیر.

چهارم - در ماده ۱۱ بند ۱ تعلیق و اخراج عضو جدید از اختیارات مجمع عمومی در این ماده حذف شده بدون اینکه در متن ارسالی مشخص شده باشد.

پنجم - در بند ۲ پیشنهادی ماده ۱۱ آیین نامه پذیرش اعضای مجمع برعهده هیئت رئیسه گذاشته شده است در حالی که این مورد جزو وظایف ذاتی مجمع است که آیین نامه پذیرش اعضای جدید خود مجمع را تایید کند.

ششم - در بخش ح بند ۷ ماده ۱۱ در مدارک پذیرش عضو صراحتا ارجاع به دیوان داوری ورزش یا دادگاه حکمیت ورزش CAS حذف شده است که به هیچ وجه با رویه های بین المللی منطبق نمی باشد و از جمله حقوق تصریح شده فدراسیونهای عضو در آیین نامه و مقررات مصوب فیفاست.

هفتم - در بند ۵ ماده ۱۳ ذیل تعهدات اعضا هم مراجعه به فیفا حذف شده است و هم مراجعه به دادگاه حکمیت ورزشی CAS که غیرقابل پذیرش است و به هیچ وجه با رویه های بین المللی منطبق نمی باشد.

هشتم - در ماده ۱۳ اینکه اعضای حقوقی برای عضویت در فدراسیون باید الزاما دارای هیئت مدیره انتخابی باشند که حذف شده است، بدون اینکه در متن مشخص شده باشد.

نهم - در ماده ۱۷ بند ۱ در خصوص اساسنامه باشگاهها هیاتهای استانی اتحادیه ها کانونهای صنفی و دیگر گروهها ، عنوان "لیگ ها" حذف شده است بدون اینکه در متن به آن اشاره شده باشد مضافا بر اینکه در عنوان این ماده هم نیز حذف شده است.

دهم - در ماده ۱۹ خزانه دار و بازرس مستقل از ذیل ارکان فدراسیون در ماده حذف شده است بدون اینکه در متن مشخص شده باشد.

یازدهم - در بند ۴ ماده ۲۰ رئیس فدراسیون به عنوان رئیس مجمع انتخاب شده است، بدون اینکه در متن ارسالی مشخص شده باشد.در اساسنامه قبلی دی ماه ۱۳۹۰ رئیس مجمع در جلسه مجمع انتخاب می شد.

دوازدهم - در بند ۵ ماده ۲۰ هیئت رئیسه را بدون داشتن حق رای دارای حق مشارکت در مذاکرات مجمع دانسته در حالی که مجامع با دستور جلسه های مشخص بوده و اینکه کسی که عضو مجمع نیست برای آنها حق مشارکت قائل شویم خلاف عرف است

سیزدهم - در بند ۱۱ ماده ۲۱ یکی از اعضای هیئت رئیسه هیئت های فوتبال استانها اضافه شده است بدون اینکه در متن مشخص شده باشد . نکته اینکه این یکی از اعضای هیئت رئیسه هیاتهای استانی به جای نایب رئیس در متن قبلی بوده که حذف نائب رئیس استانی هم در این بند مشخص نشده است.

چهاردهم - در بند ۱۰ ماده ۲۲ عنوان ریاست مجمع مستقیما بدون طرح در مجمع به رئیس فدراسیون داده شده است بدون اینکه در متن ارسالی مشخص شده باشد.

پانزدهم - در ماده ۲۳ بند ۱ ذیل اختیارات مجمع وضع آیین نامه ها و مقررات ناظر بر اجرای اساسنامه از اختیارات مجمع حذف شده است که قابل قبول نبوده بدون اینکه این اصلاح هم در متن ارسالی مشخص شده باشد.

شانزدهم - ذیل ماده ۲۳ در اختیارات مجمع، انتخاب خزانه دار حذف شده است و با کاهش اختیارات مجمع روبرو هستیم، بدون اینکه در متن ارسالی مشخص شده باشد.

هفدهم - عنوان کلمه برنامه از اختیارات مجمع در کنار بودجه ذیل ماده ۲۳ حذف شده است و دیگر نیازی به ارائه برنامه سالیانه به مجمع نیست و البته زیر این تغییر نیز همانند بسیاری دیگر از تغییرات خط کشیده نشده است.

هجدهم - ذیل ماده ۲۳ "تصویب گزارش مالی سالیانه" که از جمله وظایف مجمع بوده و از سوی حسابرس ارائه می شود حذف شده و کلمه "رسیدگی" جایگزین شده آن هم بدون اینکه در متن خط کشیده شده باشد.

نوزدهم - تعیین میزان حق عضویت از اختیارات مجمع ذیل ماده ۲۳ حذف شده است بدون اینکه در متن مشخص شده باشد.

بیستم - در بند ۲ ماده ۲۴ از وظایف هیئت رئیسه در تعیین تاریخ مجمع از ۳۰ روز به ۱۵ روز با کاهش شدید فرجه زمانی روبرو هستیم و تغییر داده شده است که منطقی به نظر نمی رسد.

بیست و یکم - فرجه زمانی ۲۱ روزه برای الزام ارسال دعوتنامه های مجمع نیز با کاهش شدید در بند ۳ ماده ۲۴ به ۱۰ روز کاهش یافته و امکان بررسی و رایزنی اعضای مجمع را تا برگزاری مجمع که معمولا باید مشاوره در خصوص موارد مطروحه دستور جلسه داشته باشند، بشدت کاهش داده است.

بیست و دوم - ماده ۲۶ بند ۶ با بند ۴ ماده ۲۳ در خصوص انتخاب حسابرس در تضاد است در این بند انتخاب حسابرس بر عهده هیئت رئیسه گذاشته شده و مجمع تصویب می کند. ضمن آنکه در ماده ۶۷ هم اختیارات هیئت رئیسه در انتخاب حسابرس درج شده است که با بند ۴ ماده ۲۳ در تضاد کامل است .

بیست و سوم - در ماده ۲۷ اکثریت نسبی را دو سوم نوشته اند که این تعریف غلط است و البته در تضاد با تعریف مقدمه که اکثریت نسبی را سه چهارم تعریف کرده بود .

بیست و چهارم - این مشکل در تعریف اکثریت نسبی در بند ۲ ماده ۲۷ علاوه بر بند ۱ هم دیده می شود.

بیست و پنج - در بند ۵ ماده ۲۷ اختیاری به رئیس داده شده است که بدون مصوبه هیئت رئیسه راسا از میان همان اعضا در صورت رای نیاوردن نواب رئیس ، سرپرست تعیین کند ضمن آنکه الزامی برای برگزاری مجمع تا یکماه دیگر برای مجمع انتخابات نوابی که رای نیاورده اند،تعیین نشده است.

بیست و شش - در بند ۳ ماده ۲۹ با کاهش اختیارات اعضای مجمع ، الزامی که ده نفر دیگر از اعضای مجمع باید برای اصلاح اساسنامه پیشنهادات را کتباً تایید کنند برداشته شده و با لفظ "یا" این امکان وجود دارد که مستقیماً هرگونه پیشنهاد از سوی هیئت رئیسه در مجمع اصلاحات اساسنامه طرح گردد و البته این تغییر هم همانند بسیاری دیگر در متن پیشنهادی مشخص نشده است.

بیست و هفت - دو رکن "توضیحات" و همچنین "کتبی بودن" برای ارائه پیشنهادات اصلاح اساسنامه که منطق هر پیشنهاد را تشکیل می دهد در همین ماده ۲۹ حذف شده است بدون اینکه در متن مشخص شده باشد . این بدین معنا خواهد بود که پیشنهاداتی که فاقد این دو مهم هستند، قابل طرح باشند.

بیست و هشت – در ماده ۳۲ بند ۳ موضوع هیئت رئیسه، عناوین لیگ برتر و یا لیگ دسته اول از یک نفر عضو باشگاههای حاضر حذف نموده و حتی این امکان را فراهم می آورد که مدیرعامل یک باشگاه دسته دو یا سوم یا استانی در لیگهای استانی نیز مشمول این انتخاب شوند. البته این تغییر هم همانند بسیاری دیگر در متن پیشنهادی مشخص نشده است.

بیست و نه بند ۴ ماده ۳۲ در خصوص اینکه با پیشنهاد رئیس فدراسیون و تصویب هیئت رئیسه "می توان" ریاست کمیته ها به اعضای هیئت رئیسه واگذار شود به این معناست که این کار می تواند اولاً انجام نشود ثانیا این ماده به وضوح با ماده ۴۰ بند ۳ در تضاد است که اعضای هیئت رئیسه را به عنوان رووسای کمیته های دائمی از سوی رئیس فدراسیون به هیئت رئیسه معرفی می شوند . نکته جالبتر اینکه با توجه به اینکه از اعضای هیئت رئیسه، نواب رئیس در کمیته های مسابقات و بانوان جانمایی شده و از طرف دیگر در بین ۵ نفر دیگر غیر از نواب و خود رئیس ، قید عدم برخورداری ریاست کمیته برای نماینده مدیرعامل باشگاهها نیز درج شده، لذا از تعداد باقیمانده کمیته های دائمی یعنی ۱۲ عدد در میان چهار عضو باقیمانده هیئت رئیسه باید تقسیم شود که به نظر منطقی برای تصدی سه کمیته توسط یک نفر نمی باشد.

سی شرط سنی برای هیئت رئیسه تا ۳۰ سال کاهش و تا ۷۰ سال افزایش یافته است.

سی و یک – در ماده ۳۳ بند کلمه " هدایت " برای برگزاری جلسات هیئت رئیسه جزو اختیارات رئیس درج شده است که فاقد منطق و احترام برای اعضای هیئت رئیسه می باشد و البته این تغییر هم همانند بسیاری دیگر در متن پیشنهادی مشخص نشده است. همچنین در این ماده لفظ "باید" از الزامات برگزاری جلسات هیئت رئیسه توسط رئیس فدراسیون برداشته شده است.

سی و دو در بند ۳ ماده ۳۴ از اختیارات هیئت رئیسه انتصاب اعضای رکن قضایی برخلاف اساسنامه فیفا که در اختیار مجمع است به عهده هیئت رئیسه گذاشته شده است که برخلاف رویه های بین المللی است.

سی و سه- در بند ۷ ماده ۳۴ نصب یا عزل خزانه دار از اختیارات مجمع کاهش و به اختیارات هیئت رئیسه اضافه شده است.

سی و چهار در بند ۸ ماده ۳۴ عنوان بازرس به حسابرس تغییر پیدا کرده و از طرف دیگر با ماده ۶۷ در انتخاب حسابرس توسط هیئت رئیسه تضاد داشته و از سویی دیگر با بند ۴ ماده ۲۳ نیز که انتخاب حسابرس مستقلا بر عهده مجمع قرار گذاشته شده است مغایرت دارد.

سی و پنج در بند ۱۰ ماده ۳۴ دو وظیفه جداگانه بوده که به صورت یک آیتم پشت سرهم اورده شده است .

سی و شش در ماده ۳۶ عنوان استیضاح بدون اینکه در متن مشخص شده باشد هم در ذیل ماده و هم در عنوان این ماده درج شده است. این در حالی است که بیشتر مکانیسم شرح داده شده ناظر بر اخراج عضو منتخب مجمع یا عضو مجمع بوده و ساز و کار استیضاح و یا نتیجه ناظر بر آن را شرح نمی دهد.

سی و هفت در بند ۴ ماده ۳۷ فعالیتهای سازمان اداری به دپارتمانها تبدیل شده است و البته این تغییر هم همانند بسیاری دیگر در متن پیشنهادی مشخص نشده است.

سی و هشت در بند ۱۰ ماده ۳۷ حتی پیشنهاد روسا معاونین و اعضای رکن قضایی محدود شده است و به رئیس فدراسیون واگذار شده است.

سی و نه بندهای مرتبط با امکان واگذاری انجام هزینه ها به نام فدراسیون در بند ۱۳ ماده ۳۷ به دبیرکل و سایر اعضای هیئت رئیسه حذف شده است و البته این تغییر هم همانند بسیاری دیگر در متن پیشنهادی مشخص نشده است.

چهل در ماده ۳۸ بند ۳ شرط حداقلی سن نامزد ریاست فدراسیون به ۳۰ سال کاهش و حداکثر آن به ۷۰ سال افزایش یافته است.

چهل و یک بند ۳ ماده ۳۹ ذیل بحث حق امضا کاملا اضافه شده است که البته این تغییر هم همانند بسیاری دیگر در متن پیشنهادی مشخص نشده است. در این بند مکاتبات خروجی فدراسیون را برعهده دبیرکل گذاشته و کلیه مکاتبات اداری را به طور انحصاری در دریافت برعهده دبیرکل آورده است.

چهل و دو در بند ۲ ماده ۴۰ بعد از تصویب هیئت رئیسه در انتصاب روسای کمیته ها حذف شده است و البته این تغییر هم همانند بسیاری دیگر در متن پیشنهادی مشخص نشده است. اگرچه در جای دیگر این مورد برعهده هیئت رئیسه گذاشته شده ولی در این بند به صورت مطلق و بدون قید درج شده است .

چهل و سه در بند ۷ ماده ۴۰ کمیته آموزش به کمیته آموزش مربیان تغییر نام پیدا کرده که دایره برگزاری دوره های مدیریتی برای مدیران عامل باشگاهها، سایر اعضای کادر فنی نظیر پزشکان و ... عملا حذف شده که البته این تغییر هم همانند بسیاری دیگر در متن پیشنهادی مشخص نشده است.

چهل و چهار در بند ۳ ماده ۴۱ عنوان سازمان لیگ حذف شده است تا این امکان از واگذاری برگزاری مسابقات به موجودیت دیگری غیر از سازمان لیگ هم فراهم آید که به نظر منطقی نمی باشد. البته این تغییر هم همانند بسیاری دیگر در متن پیشنهادی مشخص نشده است.

چهل و پنج - در بند ۷ ماده ۴۱ تصویب توسط هیئت رئیسه برای قوانین شیوه های برگزاری مسابقات و آیین نامه های مربوط، حذف شده است و البته این تغییر هم همانند بسیاری دیگر در متن پیشنهادی مشخص نشده است.

چهل و شش بند ۹ ماده ۴۱ به طور کامل و به صورت محتوایی اضافه شده است و البته این تغییر هم همانند بسیاری دیگر در متن پیشنهادی مشخص نشده است. در این بند تصریح شده که هیئت رئیسه در رد و قبول واگذاری به متقاضیان و تشکیلات وابسته به خود اختیار کامل دارد. این نکته زمانی معنا پیدا می کند که عنوان "سازمان لیگ" در این ماده حذف شده و عملا راه برای برگزاری مسابقات توسط هر تشکیلات دیگری باز شده است.

چهل و هفت در مواد مرتبط با کلیه کمیته از ماده ۴۱ تا ماده ۵۴ به طور کامل تعداد اعضا و مختصات آنها اعم از ریاست و معاونت هر کمیته به طور کامل حذف شده است و البته این تغییرات هم همانند بسیاری دیگر در متن پیشنهادی مشخص نشده است.

چهل و هشت در ماده ۵۰ عنوان حقوقی از کمیته تدوین مقررات حذف شده است و همچنین وظیفه جدیدی تحت عنوان تدوین، تغییر و اصلاح اساسنامه به همراه بررسی آیین نامه های انضباطی و اخلاق اضافه شده است. البته این تغییرات هم همانند بسیاری دیگر در متن پیشنهادی مشخص نشده است. اضافه شدن مسئولیت بررسی آیین نامه های انضباطی و اخلاق در حالی اضافه شده است که صلاحیت تحصیلات حقوقی نیز از رئیس و معاون آن حذف شده است.

چهل و نه در ماده ۵۲ همانطور که قبلاً نیز آورده شد عنوان مربیان به کمیته آموزش اضافه شده است و محدود به مربیان می باشد. البته این تغییر هم همانند بسیاری دیگر در متن پیشنهادی مشخص نشده است.

پنجاه در بند ۲ ماده ۵۶ سازمان اداری به "واحد اداری" به عنوان زیر مجموعه دبیرکل تغییر نام پیدا کرده است.

پنجاه و یک در بند ۶ ماده ۵۶ اختیار جدیدی برای کمیته تدوین مقررات اضافه شده است که کلیه آیین نامه ها ، مقررات ، شرح وظایف و حتی شرایط احراز پست های مختلف سازمانی باید به تایید کمیته تدوین مقررات برسد که منطقی نمی باشد. البته این تغییرات هم همانند بسیاری دیگر در متن پیشنهادی مشخص نشده است.

پنجاه دو در مقدمه ماده ۵۷ مسئولیت ارشد امور اجرایی سازمان اداری فدراسیون با حذف کلمات سازمان اداری روبرو شده است.

پنجاه و سه بند ۲ ماده ۵۸ در انتصاب رکن قضایی پیشنهاد رئیس فدراسیون و تصویب هیئت رئیسه ملاک قرار گرفته است که مطابق رویه های بین المللی نمی باشد.

پنجاه و چهار در بند ۳ ماده ۵۸ مسئولیت وظایف رکن قضایی که براساس آیین نامه انضباطی با پیشنهاد هیئت رئیسه و تصویب مجمع بوده است با حذف اختیارات مجمع در این خصوص به هیئت رئیسه واگذار شده است که منطقی نمی باشد.

پنجاه و پنج در بند ۷ ماده ۵۸ بندی اضافه شده است که بجز رکن قضایی هیچ تشکیلات دیگر حق اعمال تنبیه ، محرومیت و جریمه نقدی در مجموعه فوتبال را ندارد که با قوانین داخلی کشور در تضاد است. مگر آنکه تدوین کنندگان منظورشان هیچ تشکیلات دیگر در مجموعه فوتبال باشد که ترکیب اضافی در متن پیشنهادی صحیح نیست .

پنجاه و شش در بند ۳ ماده ۵۹ برای سایر اعضای کمیته انضباطی که تعدادشان از نسخه قبلی حذف شده است و معلوم هم نشده است که اکنون چند نفر است، این امکان فراهم شده تا بدون تحصیلات حقوقی عضو کمیته انضباطی شوند که منطقی نمی باشد.

پنجاه و هفت در بند ۳ ماده ۶۰ هیئت رئیسه مسئولیت تصویب آیین نامه های اخلاق را برعهده داشته و همچنین تعداد سایر اعضا در این کمیته نیز مشخص نشده اند.

پنجاه و هشت در بند ۲ ماده ۶۱ برای سایر اعضای کمیته استیناف که تعدادشان از نسخه قبلی حذف شده است و معلوم هم نشده است که اکنون چند نفر است، این امکان فراهم شده تا بدون تحصیلات حقوقی عضو کمیته انضباطی شوند که منطقی نمی باشد.

پنجاه و نه در بند ۴ ماده ۶۱ در خصوص اعتراض به آرای استیناف دیوان داوری ورزش دیده شده است که با حذف CAS هم رویه بین المللی رعایت نشده است و هم این دیوان مطرح شده در این بند وجود خارجی ندارد.

شصت در بند ۷ بخش ب ماده ۶۲ تنبیهات و محرومیتها برای انجام فعالیتهای اجتماعی که در حال حاضر توسط دستگاه قضایی کشور اعمال می شود قابل اعمال تشخیص داده شده است .

شصت و یک در مواد ۶۳ و ۶۴ ارجاع به فیفا در منازعات ورزشی و همچنین به طور کامل CAS به عنوان یک مرجع قانونی که فیفا برای ارجاع دادرسی آن را شناخته و در اساسنامه خود نیز تاکید ورزیده و این حق نیز برای فدراسیونهای عضو در نظر گرفته شده است به طور کامل حذف شده است که مطابق با رویه های بین المللی نیست. براین اساس در اساسنامه پیشنهادی هم عنوان دادگاه حکمیت ورزشی برداشته شده است هم عنوان انگلیسی حذف شده است هم مقر لوزان برای دادگاه CAS که قبلا درج شده بود حذف گردیده و هم در مقدمه و تعاریف آورده نشده است و دقیقا منظور تدوین کنندگان چیزی جدای از مکانیسم CAS می باشد.

شصت و دو در ماده ۶۴ مرجعی تحت عنوان دیوان داوری ورزش که در بالا توضیح داده شد و جدای از CAS می باشد دیده شده است که وجود خارجی و عینی برای دادرسی در بالاتر از استیناف ندارد و طبیعتا تشکیل چنین ساز و کاری فارغ از برخورداری یا عدم استقلال قضایی آن ، منطقی نیست.

شصت و سه در ماده ۶۶ همانطور که قبلاً نیز بیان شد خزانه دار از اختیارات مجمع حذف و به اختیارات هیئت رئیسه اضافه شده است.

شصت و چهار ماده ۶۷ با بندهای ۴ و ۸ ماده ۲۳ در تضاد بوده ضمن اینکه علاوه بر حذف بازرس اصلی و علی البدل در این ماده نسبت به قبل نحوه انتخاب حسابرس بر عهده هیئت رئیسه گذاشته شده است در حالیکه در بند ۴ ماده ۲۳ بر عهده مجمع است.

شصت و پنج در بند ۲ ماده ۷۰ تصویب متمم بودجه توسط مجمع حذف شده است و البته این تغییرات هم همانند بسیاری دیگر در متن پیشنهادی مشخص نشده است.

شصت و شش حق عضویت در ماده ۷۱ در اختیار هیئت رئیسه قرار گرفته در حالی که قبلا در اختیار مجمع بوده است و البته این تغییر هم همانند بسیاری دیگر در متن پیشنهادی مشخص نشده است.

شصت و هفت- در بند ۴ ماده ۷۳ در مسابقات داخلی مسئولیت پیشنهاد آیین نامه ها برگزاری این مسابقات و مقررات ویژه برای تعیین حقوق فدراسیون به هیئت رئیسه از اختیارات دبیرکل حذف و به کمیته های تدوین مقررات و بازاریابی واگذار شده است . البته این تغییرات هم همانند بسیاری دیگر در متن پیشنهادی مشخص نشده است.

شصت و هشت – در ماده ۷۴ به طور کامل هیات های صدور مجوز باشگاهها که باید از هیات بدوی و یک هیات استیناف تشکیل شوند، حذف شده است و البته این تغییرات هم همانند بسیاری دیگر در متن پیشنهادی مشخص نشده است.

 

در پایان با توجه به نکات، اشکالات و موارد فوق که در ۶۸ مورد که با همفکری نخبگان ورزشی ، فوتبالی و حقوقی به صورت خلاصه وار بیان شد. پیشنهاد مشخص کافه فوتبال عدم رای به این مجموعه اصلاحات پیشنهادی ویرایش هفتم - که بالغ بر ۲۰۰ مورد است - بوده تا بتوان با پیشنهاد و تصویب مجمع کمیته ای زیر نظر مجمع این اصلاحات را بازبینی، جمع بندی و پس از برگزاری مجمع انتخابات طی پنج ماه آتی در مجمع طرح شود.

  رونوشت:

 اعضای محترم مجمع فدراسیون فوتبال جهت استحضار وبهره برداری

  1. وزیر محترم ورزش وجوانان جهت استحضار
  2. معاون محترم ورزش وقهرمانی وزارت ورزش و جوانان جهت استحضار
  3. ریاست محترم فدراسیون فوتبال جهت استحضار وخارج نمودن از دستور مجمع وتشکیل کار گروه ویژه از بین اعضا مجمع و کارشناسان حقوقی ونخبگان فوتبال
  4. اعضا محترم هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال جهت اطلاع
  5. دبیر کل محترم فدراسیون فوتبال جهت اطلاع
  6. اتحادیه فوتبال باشگاههای فوتبال جهت اطلاع