مراسم معنوی شبی با شهدا با استقبال گسترده جوانان خوزستانی و اهوازی در معراج شهدای اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه جهاد و مقاومت مشرق از خوزستان، مراسم معنوی شبی با شهدا با استقبال گسترده جوانان اهوازی در معراج شهدای اهواز برگزار شد.

در این مراسم که در کنار پیکر مطهر 93 شهید دوران دفاع مقدس برگزار شد جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان اهواز حضور داشتند.

در این آئین حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز با ادای احترام به مقام شامخ شهدای والامقام اظهار کرد: ایران مظهر قدرت شهداست، باید روزانه شکرگزار این اقتدار و این نعمت بسیار بزرگی باشیم.

راه سومی وجود ندارد

وی بیان کرد: اگر حسینی نباشیم پس یزیدی هستیم و این کلام حضرت امیرالمومنین علیه السلام است که کسی که با ما نیست با دشمن ماست.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: اگر اصرار داریم در کنار شهدا باشیم به خاطر این است که می‌خواهیم با شهدا باشیم، راهشان را ادامه دهیم و نقشه راه را گم نکنیم.

وی جبهه امروز را دو راهی معبر و میدان مین توصیف کرد و گفت: در این میدان باید نقشه راه داشته باشیم، نقشه راه ما همین شهدا هستند زیرا امروز هم، این میدان، میدان جنگ حق و باطل است و همان میدانی که امام حسین(ع) در آن به کربلا رفت. نمی توانیم بگوییم نه یزیدی هستیم و نه حسینی، راه سومی وجود ندارد، امروز در میدان حق و باطل یا باید در معبر حرکت کنیم و یا در میدان مین کشته شویم.

این روحانی مسجدسلیمانی تاکید کرد: اگر امروز بر اساس نقشه امام روح الله و امام خامنه ای حرکت نکنیم دچار شقاوت می شویم، در این زمانه دشمن ما را بین دوراهی تسلیم قرار داده است و بعضی ها هم دنبال رله کردن و تکرار این درخواست دشمن هستند و می گویند تسلیم شوید که کور خوانده‌اند زیرا شعار ما همان شعار حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است که می فرمودند: هیهات من الذله.

برخی دنبال تضعیف ولایت هستند

وی تصریح کرد: امروز عده ای پیدا شده اند که در این معبر پرچم یالثارات الحسین و خون خواهی امام حسین علیه اسلام را دست گرفته اند که آنان همین جوانان و زنان و مردان شیعه نیجریه، پاراچنا، آذربایجان، عراق و عربستان هستند که شعار آنان لبیک یا حسین است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی خاطرنشان کرد: کسانی که امروز در مقابل آمریکا احساس ضعف می‌کنند و می‌گویند رابطه برقرار کنیم این درخواست و کارشان به خاطر این است که در جلساتی نشسته و با کسانی معاشرت کرده اند که آنها را به سمت شیطان سوق داده‌اند.

وی تاکید کرد: ما راه کسانی که دنبال موازی سازی برای ولایت فقیه هستند کسانی که با سیاسی بازی می خواهند جایگاه ولایت فقیه را کمرنگ کنند، را ادامه نمی‌دهیم.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه حزب الله، فتنه گران را رصد می کند و در صورت بروز هر فتنه ایی آن را در نطفه خفه می کند، ما خواب رابطه با آمریکا را نمی بینیم و حرف های کسانی که خواب رابطه با آمریکا را می بینند برای ما اعتباری ندارد.

در این آئین حجت الاسلام سید رضا محتسبی از روحانیون خوزستانی به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداخت و مردم خوزستان به ویژه جوانان اهوازی در کنار پیکر مطهر 93 مسافر کربلا به مناجات پرداختند.

 در این آئین جمعی از جوانان شهرهای مختلف خوزستان از جمله باغملک، شوشتر، هفتگل، کوت عبدالله و میداوود حضور داشتند.