کد خبر 522075
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰

منابع یمنی از کشته شدن یک نظامی ارشد ارتش عربستان در درگیری با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در منطقه اشغالی عسیر خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه المسیره، یک افسر سعودی با درجه استوار امروز چهارشنبه در درگیری با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن که موفق به نفوذ به عمق مواضع متجاوزان سعودی‌ شده‌اند، به هلاکت رسید.

این افسر سعودی در جنوب الربوعه در منطقه عسیر در جنوب عربستان کشته شد، این منطقه در کنار نجران و جیزان از چندین دهه پیش در اشغال آل سعود است و یمنی‌ها خواستار پایان اشغالگری سعودی‌ها و بازگشت این منطقه هستند.

صفحه نیروهای مسلح عربستان در شبکه اجتماعی اینستگرام به کشته شدن این افسر سعودی به نام جبران حسن مقلز صیرم اعتراف کرده است، این نظامی سعودی ابتدا مجروح شد که پس از قرار گرفتن در اتاق مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان‌های سعودی، صبح امروز می‌میرد.

جبران مقلز صیرم عضو گردان سوم و راننده یکی از تانک‌های این گردان بود که شامگاه سه شنبه پس از آنکه تانک وی هدف قرار می‌گیرد، زخمی می‌شود که در نهایت صبح امروز به هلاکت می‌رسد.

یکشنبه گذشته هم شماری از نظامیان سعودی که قصد داشتند به سمت الربوعه حرکت کنند، با اقدام نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روبرو شده و به هلاکت رسیدند.

این در حالی است که رژیم آل سعود برای جلوگیری از تاثیرات منفی خسارت‌ها و تلفات خود در نتیجه عملیات منحصر به فرد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه متجاوزان در جبهه‌های مرزی، تلاش می‌کند آن را مخفی نگه دارد.

افزایش شهدای جنایت سعودی‌ها در صنعاء

المسیره همچنین از افزایش آمار شهدای تجاوز جنگنده‌های سعودی به منطقه جارف در شهرستان بلادالروس واقع در استان صنعاء به 14 شهید خبر داد.

بر اساس این گزارش،‌جنگنده‌های متجاوزان یک حمام و یک مسجد را در این منطقه گردشگری بمباران کردند که 14 نفر از جمله چهارکودک و پنج زن و دو فرد سالخورده شهید و 14 نفر دیگر هم زخمی شدند.

حمله متجاوزان سعودی به ویرانی گسترده در منطقه و تخریب تعدادی از منازل شهروندان فقیر یمنی منجر شد که خانواده‌های ساکن این منازل در حال حاضر آواره و بدون سرپناه شده اند.

این برای دومین بار است که متجاوزان سعودی این منطقه گردشگری را هدف قرار می‌دهند.جنگ افروزان آل سعود پیشتر هم با بمباران بیمارستانی در استان صعده که متعلق به سازمان پزشکان بدون مرز بود و مناطق مسکونی این استان، شماری از شهروندان بیگناه را به خاک و خون کشیدند.

خبر دیگر این‌که یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، تجمعات مزدوران سعودی را در پایگاه‌های منطقه سوم و الماس در مأرب هدف قرار داد .

یک منبع نظامی به خبرگزاری رسمی یمن گفت نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی، تجمعات مزدوران سعودی در پایگاه فرماندهی منطقه سوم و کاخ ریاست جمهوری در شهر مارب و پایگاه الماس در منطقه  الجدعان را با موشک کاتیوشا هدف قرار دادند که به کشته و زخمی شدن شماری از مزدوران منجر شد.
منبع: تسنیم