کد خبر 524099
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران از اجرایی نشدن طرح زوج و فرد فردا از درب منازل خبر داد و گفت: فردا مردم به مناسبت "روز هوای پاک" داوطلبانه، از آوردن خودرو به شهر خودداری کنند.

 به گزارش مشرق، محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران در گفت و گوی زنده در شبکه خبر به مناسبت 29 دی روز هوای پاک اظهار کرد: انتخاب روزی در زمستان، آنهم در روزی که شاید اوج آلودگی را در میان ایام سال داشته باشد، برای توجه بیشتر به این مساله و جلب مشارکت مردم و توجه مسئولان بوده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران افزود:  2سال است که هفته پاک برگزار نکرده و بیشتر هدف سازمان انجام کارهای عملیاتی در این زمینه بوده است.

وی همچنین درباره احتمال تعطیلی دوباره مدارس در روزهای آینده گفت: ما اقدامات پیشگیرانه را انجام دادیم و با توجه به تصمیمات اخیر کمیته اضطرار، نیازی به اعمال محدودیت جدید نداریم، اگر نیاز به تصمیم جدید باشد، اتخاذ می‌شود.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران با بیان این مطلب که طرح زوج و فرد فردا از درب منازل اجرا نمی شود، افزود: فردا مردم به مناسبت "روز هوای پاک" داوطلبانه، از آوردن خودرو به شهر خودداری کنند.

رستگاری تصریح کرد: تا ساعت 8 صبح امروز، میانگین شاخص آلایندگی هوا عدد 118 و ناسالم برای گروه های حساس بوده است.

وی در پایان سخنان خود گفت:سازمان هواشناسی پیش بینی کرده، اواخر فردا ناپایداری هوا و وزش باد را داریم که در بهبود کیفیت هوا موثر خواهد بود.
منبع: نسیم