وی با تاکید بر اینکه کل فعالیتهای این ایرلاین در حوزه جابهجایی مسافر است، گفت: سالانه 13 هزار سورتی پرواز در داخل انجام میدهیم.
معاون بازرگانی و خدمات بازرگانی کاسپین افزود: حتی به نقاطی نظیر نجف، سلیمانیه، اربیل عراق هم پرواز چندانی نداریم چون هواپیماهای ما امکان پرواز بیش از 3 ساعت نداریم.
نعناکار افزود: روز هشتم شهریور ماه سال گذشته و در بهبهه مذاکرات هستهای وزارت خزانهداری آمریکا اعلام کرد که شرکت کاسپین ایر تحریم شده است؛ آنها ما را به ابهام واهی کمک به تروریسم تحریم کردند و سپس سیستمها مرکزی ما را هم قطع کردند، همان سیستمهای برنامهای که همه ایرلاینها با آن کار میکنند.
معاون بازرگانی و خدمات بازرگانی کاسپین افزود: ما هم از طریق مراکز ذیصلاح پیگیری و اعلام کردیم که اتهام واهی است و کمکی به تروریسم نداشتهایم، اما آنها تحریمهای ما را ادامه دادند.
نعنا کار افزود: در این راستا ما هم برای کاهش اثرات تحریم و با توجه به اقتصاد مقاومتی همه سیستمهای خود را توسط متخصصان داخلی نوشتیم و در یک سال اخیر چنان پیشرفتی کردیم که برنامههای نوشته شده و بومی شده صنعت را به ایرلاینهای دیگر دادیم.
وی بیان کرد: روز گذشته دوم بهمن ماه وال استریت ژورنال به نقل از دفتر وزارت بازرگانی آمریکا ابلاغیهای صادر کرد مبنی بر اینکه 3 نفر و دو شرکت و دو کشور آفریقایی به دلیل فروختن هواپیما به کاسپین ایر و ایران تحریم شدند.
نعناکار تاکید کرد: ما در سال 94 به هیچ وجه خرید هواپیما نداشتهایم، اگرچه به دنبال توسعه ناوگان بودهایم.
معاون بازرگانی و خدمات بازرگانی کاسپین گفت: حتی از این دو کشور آفریقایی که در ابلاغیه وزارت بازرگانی آمریکا امده است، نه قطعه خریده و نه هواپیما خریدهایم.
وی گفت: آمریکا فقط به دنبال غوغا سالاری است و حالا که قرار است تحریمهای هستهای را کنار بگذارد دنبال بهانه برای ایجاد تحریم دیگر به اتهامهای واهی حقوق بشر و تروریست است.
نعناکار گفت: البته ما این موضوع را از وزارت خارجه ایران پیگیری کردهایم.
وی گفت: هیچ یک از دو فروند هواپیمای که ذکر شده است، متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین نیست.